livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 28 september 2020

AUKTION

Av Mimmi - 28 september 2020 13:55


Mjau, då är det äntligen dags för auktionen till förmån för Kattstödet Gotland. 

Visst har ni längtat lika mycket som jag? 

Det är ju lite roligt med ett katthem nära där man bor. 

Mer om Kattstödet har ni kanske läst här på bloggen söndagen för en vecka sedan. 

Annars går det bra att läsa mer på nätet. 

Bode om katthemmet och om deras fina secondhand-butik i Visby. 

Två av objekterna har Matte faktiskt köpt genom butiken. 

Vi gör som vanligt - man kan lägga bud här som kommentar eller på Mattes facebooksida i ett extra inlägg för auktionen. 

Varje kväll gör jag en uppdatering av alla bud här på bloggen. 

Kom ihåg att hålla koll på era bud så ni inte missar en vinst om någon annan budar över. 

Och buda med hjärtat. 

Alla pengar går oavkortat till Kattstödet Gotland. 

Alla vinnare behöver även betala porto när vinsten skickas. 

Auktionen avslutas på tisdag 06/10 klockan 18:00. 

Då är vi väl så redo som man kan bli? 



1) 

Vi börjar med månadens katt, eller katter snarare. En kattmamma och hennes kattunge i massivt underbart mörkblå glas. De gör sig fantastisk på en fönsterbänk men även på andra platser. Visst vill man adoptera dem genast? 

Höjd ca 13 cm på mamma katt och ca 6 cm på kattungen.

Utropspris: 85 kronor. 


 

 




2) 

Det är inte alla som tycker om glas. Vissa vill ha mjuka material istället. 

Så här har ni ännu en kattmamma med kattunge - som kuddfodral. 

Mått: 45*45 cm. Baksidan enfärgad. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




3) 

Naturligtvis har vi även annat än bara mamma-barn-motiv. Här är det två mjuka katter på en kudde som man gärna vill krama. Eller är det katten som vill krama den? 

Mått: 45*45cm.  Baksidan är enfärgad. 

Utropspris: 50 kronor 


 




4) 

Men alla katter vill man inte krama. Dessa två i trä vill gärna dingla i dina öron och tyst jama till dig ibland. De har gula ögon men det lilla röda som syns är bara någon spegling. 

Mått: 5*2,5 cm. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




5) 

Vill ni ha fler än två katter? Självklart. Här har ni fyra stycken på ett bokmärke! Motiv från Rosita Wachtmeister och med guldplätering om man titta noga. Lite svårt att fota. Men gör varje bok till en extra läsupplevelse. 

Mått längd 16 cm, bred 5 cm. 

Utropspris: 35 kronor. 


 



6) 

Fler katter än fyra? Här kommer sex stycken! Eller ska man säga tre dubbla? 

Det är 6 glas med tre olika kattmotiv i svartvitt på båda sidor. Tung botten som hindrar till viss del de experimentella katterna som vill utforska tyngdlagen... 

Jag lovar att det är mycket roligare att dricka ur dessa oavsett innehåll. 

Höjd: 13,5 cm. Diameter 6 cm. 

Utropspris: 100 kronor 


   




7) 

Om jag har ännu fler katter? Jodå, jag har även sju i rad... Men fler än så blir det inte. 

7 svarta katter i gjutjärn - de måste väl ge tur? Hur som helst vill de gärna hålla några handdukar, gummisnoddar, grytlappar eller vad det nu kan tänkas bli. 

Mått: ca 15*7 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




8) 

Nu går vi tillbaka till enkla katter. Den här grytlappen till exempel. Den jamar till försiktighet när något är för varmt. Och vad är bättre än en katt i köket?

Mått: 32*17 cm. 

Utropspris: 35 kronor


 




9)

Ännu en katt till köket!

Den här är duktig på att slicka upp allt som du råkar spilla. Mycket praktiskt. Om inte din egen katt brukar göra det... 

Mått: 20*17 cm. 

Utropspris: 35 kronor


 




10) 

När det nu blir höst så är det viktigt att hålla koll på temperaturen. Både inne och ute. Men framförallt ute, tycker jag. Man vill ju veta om man kan våga sig ut på balkongen till exempel. Eller om man riskera frysna tassar och en iskall nos... 

Mått: 23*7 cm. Cinober Design.

Utropspris: 45 kronor 


 




11) 

När det blir kyligt kan även din tvåbening behöva skydda baktassarna inomhus. Och vad värmer bättre än en katt eller två? Tofflor med kattmotiv och öron. 

Storlek 37, 22 cm lång. 

Utropspris: 50 kronor 


 




12) 

Så här på hösten kan tvåbeningarna behöva något vettigt att läsa. Och vad är vettigare en en bok om katter? Ingenting förstås. Skyddsomslaget är inte direkt nytt, annars fint skick. Men då gör det inte så mycket heller om det skulle bli några klösmärken på den... Ifall katten också vill läsa. Själv brukar jag läsa Mattes böcker i hörnen, tryckt mot kinden.  

Utropspris: 65 kronor 


 


Och det var allt för den här gången. 

Nu gäller det att lägga bud på dina favoriter. 

Så vad väntar ni på? 

Mjau! 




 
 
Ingen bild

Sven

28 september 2020 20:35

60kr budat för nr 9!
Nosbuff till dig Mimmi

Mimmi

28 september 2020 21:14

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

28 september 2020 20:36

Äntligen!!!!!är vi igång! Jag budar 100 pix för nr 3!
Nosbuff C

Mimmi

28 september 2020 21:15

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Molly

28 september 2020 21:17

Mjau,
Äntligen auktion! 100kr på nr 1 börjar vi med.
Nospussar

Mimmi

28 september 2020 22:09

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

T

28 september 2020 21:27

Mjau! Hurra för auktion!
Termometern, nr 10, är perfekt så jag kan se om jag vill gå ut i vinter eller inte. 100 kr budar jag.

Vill också varmt rekommendera kattglasen, nr 6, som matte dricker ur varje dag. Fast hon har bara 3 st kvar. Hon gillar dem skarpt.

Mimmi

28 september 2020 22:10

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Smiley

28 september 2020 21:49

Objekt nr. 2 200:-
Den vita lilla katten på kudden liknar mig som bebis.
Nospussar Smiley <3

Mimmi

28 september 2020 22:11

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

28 september 2020 21:54

Oj det var mycket att välja på. 75:- för nummer 2 och 75:- för nummer 10 är mina bud så här långt.

Mimmi

28 september 2020 22:13

Mjau, både nr 2 och nr 10 har redan fått högre bud.

 
Ingen bild

Lilian

30 september 2020 07:16

35:- för nr 4 😻mjau mjau

Mimmi

30 september 2020 10:14

Mjau, nr 4 fick ett bud på 100 kr igår kväll.
Nospussar

 
Ingen bild

Lilian

8 oktober 2020 17:48

Hur ser man vart andra bud kommit in? Ser inte bud på 100:- för nr 4 😿

Mimmi

8 oktober 2020 18:28

Hej Lilian!
Auktionen avslutades i tisdags.
Men det kommer en ny om en månad.
Bäst är det att följa bloggen varje dag, särskilt om en auktion pågår.
Om du trycker på bilden på mig längst upp ser du alla inlägg.
Eller googla efter : livet-enligt-mimmi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards