livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 september 2020

Av Mimmi - 11 september 2020 19:36


Mjau, när Matte skulle ta sin eftermiddagslur idag så var kudden upptagen.
Den är nämligen gjort av väl-purrr.
Fast Matte påstår att det stavas wellpur...
Det tror jag inte på.
Jag kan faktiskt spinna extra mycket när jag ligger på den.
Helt säkert!
Jag ligger där även tillsammans med Mattes huvud då och då.
Matte säger att det känns som att ha en nattmössa.
Väldigt mysigt med andra ord.
Dessutom får hon gratis hårvård.
För jo, jag använder hennes hår som tandtråd ibland.
Jag tycker Matte borde vara extremt tacksam!
Men istället gnäller hon på att jag även ligger på hennes hår och hon då inte kan röra på huvudet.
Ja ni fattar.
Här anstränger man sig till det yttersta för att göra det hemtrevligt och Matte bara klagar...
Så därför sa jag idag att kudden var upptagen.
Men som vanligt trodde Matte inte på mig.
Och jag medger, så snart hon kröp ner i sängen ville jag naturligtvis ligga på hennes arm istället.
Kudden må vara väl-purrr.
Men Mattes famn med gos är bäst-purrr.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards