livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 september 2020

Av Mimmi - 2 september 2020 19:30


Mjau, nu har Matte kontroll.
Nej då, hon kan fortfarande inte kontrollera mig... Hihi...
Men hon kan i alla fall kontrollera teven.
Man får vara glad för det lilla.
Matte köpte en universal kontroll på Classe.
Försäljaren var lite tveksam till hur den skulle fungera och tipsade att Matte skulle klippa upp förpackningen precis i kanten för att kunna returnera den eventuellt.
Hade han kanske inte tilltro till Mattes tekniska förmåga?
Det tog lite tid eftersom bruksanvisningen var tryckt i väldigt liten text.
Och Matte kom inte ihåg de olika steg hon skulle göra.
Dessutom sade teven fortfarande att det inte var någon mottagning.
Men Matte är ju ändå smart när hon anstränger sig.
Hon misstänkte att det berodde på inställningen.
Inte hennes eller min för den delen, utan tevens...
När teven och kontrollen samarbetade bytte hon inställning till HDMI och vips så hade vi en bild!
Jag låg i soffan och följde allt som hände.
Och jag hade nästan glömt bort hur det är att titta på teve.
Inte för att jag var så värst imponerad.
Men Matte hade lovat mig en myntamys om det skulle gå vägen.
Så självklart var jag intresserad av utvecklingen.
Det visade sig att det vi har många fler kanaler än vi hade innan.
Men det fanns ändå inte något som vi verkligen ville se så Matte stängde av igen.
Nu vet vi i alla fall att och hur det fungerar.
Ifall det skulle komma ett program om möss eller fjäderkottletter...
Och så fick jag min myntamus.
Den är helt gjort av kattmynta och luktar och smakar fantastiskt!
Så nu är vi helt nöjda, både Matte och jag.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards