livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2020

Av Mimmi - 7 augusti 2020 21:23


Mjau, idag har jag fått paket!
Tant Liv har gjort en mr Turtle till mig.
Svart med silver.
Sååå stilig!
Om man puttar till honom med tassen så glider han lite på golvet.
Eller snurrar.
Det är kul.
Mer än så har jag inte testat än.
Jag hade nämligen en utedag.
Gick ut på morgonen och kom inte in förrän på tidig kväll när det blev alldeles för varmt på balkongen.
Jo, på förmiddagen kom jag in några gånger för att äta, gå på lådan och buffa lite på Matte som låg kvar i sängen.
Men vid lunch lade jag mig i en koja ute och somnade.
Och det var så mysigt att jag sov alldeles för länge och hamnade i en riktig bakugn.
Usch så varmt det var!
Men inne var det nästan lika varmt, minus solen då.
Imorgon ska det bli minst lika varmt.
Då tänker jag inte sova på balkongen, så mycket vet jag redan.
Mjau!

Av Mimmi - 6 augusti 2020 22:00


Mjau, Matte är lite under isen.
Fast det måste vara fel uttryck eftersom hon är så trött för att hon gjorde lite för mycket och för att det är för varmt. Jag menar att det inte kan vara för varmt under isen, eller?
Det går hur som helst bra att linda Matte runt lillfingret - jag menar förstås svansspetsen.
Speciellt nu när det är varmt och hon alltid är barbent upp över knäna.
Då går man tätt intill henne eller mellan hennes ben och så lindar man svansen runt valfri ben.
Så mycket det går!
Till exempel för att tigga till sig godis eller extra blötmat.
Idag var Matte en sväng till Kattstödets secondhandbutik.
Hon lämnade lite saker som hon inte behöver och en hög med papperskassar som hon definitivt inte behöver.
Och som vanligt fyndade hon några saker.
Hon kan bara inte låta bli...
Men hon köpte även några saker till en senare auktion.
För naturligtvis ska vi ha en auktion i höst till förmån för kattstödet Gotland.
Men det blir senare i höst.
Den kommande auktionen - när det nu blir - har jag lovat bort redan i början av sommaren.
Och det man lovar måste man hålla.
Men visst blir ni sugna på auktion nu?
Mjau!

Av Mimmi - 5 augusti 2020 20:29


Mjau, Matte har verkligen kört slut på alla cylinder igår.
Så det blev en vilodag idag.
Hon insåg det själv.
Annars hade jag satt ner tassen!
Så Matte har bara ätit mat och sina mediciner och resten av tiden har hon legat platt i sängen.
Noga övervakad av mig.
För jag låg naturligtvis bredvid.
Även om Matte inte orkar gosa så vill jag ha kroppskontakt.
Huvudet mot hennes arm eller hand.
Baktassarna mot hennes mage.
Eller baksidan av en tass mot baksidan av hennes hand.
Det känns så tryggt och kärleksfull.
Och nu ikväll när Matte ligger i soffan så ska jag givetvis också vara med.
Det går liksom inte att tänka sig att jag har varit en megaskyggis och väldigt rädd för Matte...
Förresten.
Har ni tänkt på en sak?
Det är augusti nu.
Vet ni vad det betyder?

Av Mimmi - 4 augusti 2020 21:52


Mjau, idag har det varit en riktig hemsk dag om ni frågar mig.
Stoppet i toaletten briserade igår kväll när vattnet inte längre ville rinna undan, inte ens sakta.
Matte var tvungen att borsta tänderna i köket.
Så i morse var hon verkligen tvungen att ringa om hjälp.
Och på eftermiddagen ringde det på dörren.
Jag trodde att något av det värsta är när hemsktjänsten vallar snabeldraken.
Men det här var snäppet värre.
Det kom två personer inklampandes och de klippte bort övre delen av mitt nät på balkongen för att kunna dra in den hemska spolslangen...
Jo, de satte sedan upp nätet igen, fattas bara!
Och de spolade inte alls länge påstår Matte.
Inte ens hälften så länge som de gjorde i lägenheten ovan för där hade de använd för mycket toapapper.
Hos oss är det bara rören som spökar tydligen.
Men jag tyckte att det kändes väääldigt länge.
Och det var mycket läääskigt!
Både Matte och jag var mycket lättade när allt var över ska ni veta.
Nu luktar inte badrummet apa längre och man kan vara där inne hur länge man vill.
Sedan åkte Matte iväg på en utflykt och lämnade mig ensam med mitt nya trauma...
Okej då, det var en timme däremellan.
Och det var en viktig utflykt.
Men det berättar jag om en annan gång.
Mjau!

Av Mimmi - 3 augusti 2020 22:22


Mjau, visst är det länge sedan som jag hade en installation?
Så jag jobbade hårt under natten för att kunna överraska Matte.
Och visst blev hon häpen!
Hon ville veta hur jag hade lyckats med detta.
Men det avslöjar jag naturligtvis inte.
En konstnärs hemlighet...
Jag kallar den för musfällan.
Mjau!

Av Mimmi - 2 augusti 2020 20:29


Mjau, nu är det varmt igen.
Så Matte och jag orkar inte röra på oss.
Tur att det är molnigt ikväll.
Och tur att vi lekte ordentligt redan i morse.
För här ligger vi.
Utsträckt i soffan.
Vi tänker inte röra oss mer.
Vi bara ligger kvar.
När man är osäker på något så är det bara att härma Matte...
Mjau!

Av Mimmi - 1 augusti 2020 19:51


Men Matte!
Vad säger du?
Har vi inte köpt en enda aktie från Södertälje katthem??
Men vad väntar du på?
Sätt fart nu omedelbart bums!

Ni har väl sett att katterna Frasse och Dexter på Södertälje katthem har skapat kattaktier?
De kostar 50 kronor per aktie och man får köpa så många man vill.
(Och jag vill ha minst en aktie!)
Sedan kan man visserligen inte sälja dem men de stiger hela tiden i värde.
Valutan heter kattkärlek och sånt säljer man ju inte!
Pengarna går till viktiga saker som veterinärbesök och mediciner.
Om er servicepersonal är lika trög som Matte så är det bara att sätta ner tassen och kräva att bli aktieägare.
Jag tänker i alla fall bli aktieägare.
Så det så.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards