livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 augusti 2020

Av Mimmi - 28 augusti 2020 20:21


Mjau, tvåbeningar är bara så konstiga!
Ikväll till exempel hade Matte precis fyllt sitt vattenglas och ställt det på köksbordet när hon råkade välta det.
Hela bordet blev dränkt i vatten och det rann även ner på golvet.
Jag satte mig på behörig avstånd och tittade på.
Matte försökte rädda lite viktiga papper för sånt hamnar alltid där.
Sedan torkade hon golvet.
Nu blev det rent i alla fall, sa hon till mig.
Tsss...
Senast hon hällde ut vatten är bara några dagar sedan.
Då tappade hon greppet om en stor plastflaska.
Då blev det också rent.
Väldigt rent.
Men det är klart, ibland tappar Matte kladdiga saker också.
Så då kan det vara vettig att tappa varannan vatten!
När Matte inte tappar saker ligger hon i soffan och läser.
Ikväll kom jag på henne.
Jag vet ju att hon gillar färgen lila men det här var nog ändå lite överdrivet.
Men Matte påstår att hon inte hade en tanke på att matcha, det bara blev så.
Jag antar att jag behöver anstränga mig och bli lila jag med...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards