livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 augusti 2020

Av Mimmi - 24 augusti 2020 20:12


Mjau, ikväll är det jätteläskigt!
Det är nämligen en drake utanför huset.
Den har varit där några gånger i somras och varje gång blir jag rädd.
Jag vågar inte gå ut på balkongen och inte ens titta ut!
Drakar är ju farliga, det vet ju vem som helst.
Säkrast att ligga helt lågt under soffan...
Den här draken är stor och illgrön och böjd.
Matte är väldigt fascinerad och tittar ut mycket.
Draken flaxar runt i luften och längst ner hänger det en liten gubbe som susar över vattenytan och gör några stora hopp i luften ibland.
Matte säger att han är mycket skicklig.
Det vet jag inte.
Jag vägrar att titta ut!
Matte påstår att det heter kitesurfing.
Vilka dumheter.
Jag ser ju att det är en farlig drake som kan anfalla när som helst.
Antagligen kan den spy eld också.
Jag skulle inte alls bli förvånad!
Så nu inser ni kanske att det är mycket farligt att bo vid havet.
Ikväll behöver jag nog hålla tass med Matte för att lugna ner mig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards