livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Mimmi - 12 augusti 2020 20:09


Mjau, jag tror att ni har missförstått något.
Ni skulle ju fortsätta att buda!
Men efter uppdateringen igår kväll har bara Cornelia lagt ett bud.
Annars har det inte rört på sig alls.
Så jag tänker inte radda upp samma sak som igår kväll.
Cornelia har lagt bud på 150 kr på nr 5.
Då vet ni det.
Nu är det eran tur.
Själv hade jag en akut utryckning idag.
Det kom nämligen in en riktig stor fet fluga och det kan man ju inte låta passera obemärkt...
Så jag rusade in i köket och ville ta den.
Jag hade så bråttom att jag glömde att tänka efter först.
Flugan höll till i köksfönstret och vips var jag uppe på fönsterkarmen och skulle ta den.
Vi har inga fönsterbrädor i den här lägenheten tyvärr.
Men fönsterkarmen är säkert 4 cm djup och jag är ju en smidig katt.
Jag sprang efter flugan längs med nästan hela fönstret, tills jag jag fick syn på Matte som satt vid köksbordet.
Hon tittade på mig med en blick som sa - vad sjutton gör du bland mina hibiskusar?
För mellan fönstret och köksbordet står det en djungel av hibiskusar.
Jag insåg genast att jag betedde mig olämpligt.
Jag är ju en mycket väluppfostrad katt med en naturlig känsla för vett och etikett...
Så jag backade på den smala listen.
Jag är även duktig på att backa.
Men jag kan faktiskt inte hoppa neråt baklänges.
Det skulle vara dumdristigt.
Så jag var tvungen att vända på mig varvid närmsta hibiskus svajade oroväckande.
Och medan jag vände och hoppade ner råkade jag bryta av en kvist och en blomma.
Jag blev helt förskräckt!
Ingen vet bättre än jag hur mycket Matte gillar och pysslar om sina hibiskusar.
Så jag rusade genom vardagsrummet - bra med öppen planlösning - och stannade först vid hörnet i hallen.
Som om jag var rädd att få bannor.
Fast Matte aldrig skäller på mig.
Det gjorde hon inte nu heller.
Allting gick så himla fort så Matte inte ens hann öppna munnen...
Men sedan reste hon sig, suckade lite, skakade på huvudet och plockade upp kvisten och blomman och ställde dem i vatten.
Hon sa att hon fattade att jag inte hade kunnat motstå flugan.
Och sedan kliade hon mig bakom örat.
Tänk vilken snäll Matte jag har!
Och i hemlighet tänkte jag också - I still have the guts!
Jag kan fortfarande vara ett vilddjur om det behövs även om jag föredrar sofflocket mer nuförtiden.
Och det var den här dagen.
Kan jag få be om några bud nu?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards