livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 juli 2020

Av Mimmi - 30 juli 2020 20:17


Mjau, Matte hittar hela tiden nya dumma saker att göra.
Nu har hon börjat att borsta mig.
Hon påstår att jag hårar...
Tsss.
Min päls är vacker som den är.
Den behöver inga förbättringar!
Jag tycker att det är vackert när ett ordentligt lager med katthår täcker soffan, sängen, Mattes kläder och alla andra ytor.
Då vet alla att jag bor här.
Matte håller som vanligt inte med.
Hon tycker att jag behöver bli borstad.
Men där håller jag inte med.
Vi har utvecklat någon form av borst-dans där Matte försöker att få in ett stråk då och då och där jag försöker att undvika borsten.
Men jag vill ju ändå svansa runt Mattes ben så mycket som jag kan...
Det är inte lätt ska ni veta!
Matte försöker att stjäla min päls varje dag.
Jag tror att hon vill ha en nakenkatt.
Men jag försvarar min päls.
Jag tänker inte bjuda på en striptease.
Min päls är min!
Jag tror att Matte bara är avundsjuk.
För hennes päls är verkligen inget att hänga i julgranen...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards