livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 juli 2020

Av Mimmi - 27 juli 2020 21:32


Mjau ni kommer kanske inte tro på mig.
Men Matte har släppt in ett monster i sovrummet!
Den är vit och avlång.
Längre än jag kan bli när jag sträcker mig som mest.
Bara en sån sak...
Och den låter!
Matte blev mycket glad när den kom i förmiddags.
Hon satte in kontakten och lät den väsnas lite olika.
Sedan tog hon loss en lucka på baksidan och hällde i en massa vatten.
Sedan lät det ännu värre...
Ögon har den också!
Jag tyckte att det var jamarläskigt.
Gick och gömde mig under soffan istället.
Men sedan kom hemsktjänsten.
Och då var jag plötsligt tvungen att välja vad som kändes mest läskigt.
En stor luftkylare eller en främmande tvåbening?
Jag kom fram till att en främmande tvåbening är värre än en väsande maskin.
Så jag rusade till sovrummet och gömde mig som vanligt i min fluffkoja.
Men i natt vet jag faktiskt inte vilken tass jag ska stå på.
Vågar man gosa med Matte i sängen om maskinen väsnas?
Jag har inte riktigt bestämt mig än.
Men jag gillar inte maskinen.
Fast Matte gillar den mycket.
Hon är rätt konstigt när det kommer till maskiner.
Till exempel älskar hon diskmaskinen...
Jag som trodde att hon bara älskade mig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards