livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Mimmi - 22 juli 2020 18:51


Mjau, Matte och jag har ett säng-problem.
Eller förresten är det bara Matte som har problem.
Inte jag.
Sedan flytten har vi bara en enkelsäng i sovrummet.
Den andra enkelsängen står i det lilla extra rummet, även kallad förråd just nu...
Det är inget fel på en enkelsäng tycker jag.
Men Matte tycker att det kan bli lite trångt.
I alla fall om jag också vill sova där.
Och om det dessutom är för varmt i sovrummet så att Matte har puttat undan täcket åt sidan.
Då ligger jag på täcket och Matte ligger bredvid.
Det fungerar alldeles utmärkt.
Men Matte tycker att det är i smalaste laget att behöva nöja sig med ca 50 cm.
Samma problem uppstår även när Matte ligger under täcket och jag ligger lite kors och tvärs.
Matte påstår att kroppslängden ska ligga parallellt med längden på sängen.
Tsss...
Som om jag skulle bry mig!
Bara jag får plats så är jag nöjd.
Helst vill jag ligga mellan Mattes arm och överkropp.
Eller åtminstone med huvudet på hennes hand.
Men ibland ligger jag lite hur som helst.
Jag tror nämligen inte på att jag är problemet här.
Utan problemet är helt klart att Matte inte kan ligga still.
Hon behöver vända på sig rätt många gånger innan hon somnar.
Och oftast rör hon sig även i sömnen.
Även när hon vaknar behöver hon röra sig runt lite innan hon får upp ögonen.
Hon måste hela tiden hitta ett läge som fungerar för henne och där kroppen inte gör för mycket ont.
Därför går det inte att sova hela natten hos henne längre.
Tidigare kunde jag ligga på den andra sängen och ända vara nära.
Nu håller Matte på att balansera för att inte ramla ur sängen när hon vänder på sig.
Och så skyller hon det på mig!
Jag som bara vill vara nära...
Ibland vill jag vara nära länge på kvällen och sedan tidigt på morgonen igen.
Och senare på morgonen.
Och eventuellt även på förmiddagen om Matte har svårt att komma upp.
Visserligen står min fluffkoja precis bredvid sängen på en låg byrå så där ligger jag en hel del.
Men däremellan vill jag ha kroppskontakt.
Det är verkligen inte lätt ska ni veta!
Men jag tänker fortsätta ligga hos Matte i sängen.
Så det så.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards