livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Mimmi - 16 juli 2020 19:55


Mjau, idag är det varmt.
26 grader i skuggan.
För varmt för Mattes huvud, säger hon.
Och helt vindstilla på balkongen.
Så jag var ute nästan hela dagen.
Jagade spindlar och annat löst folk som det finns gott om på balkongen.
Allt sånt som har mer än fyra ben och som Matte tycker är äckligt.
Jag tycker att de är roliga.
Även om de aldrig vill leka med mig...
Så jag jagar dem istället.
Matte tycker att jag borde äta upp dem.
Men de smakar inte så gott.
Och de flesta är väldigt snabba av sig.
Inte konstigt ju när de har mer än fyra ben...
På eftermiddagen trodde Matte att jag hade gått in och lagt mig.
Men jag låg i en av mina kojor och jäste och begrundade tillvaron.
Matte tyckte att det var för varmt ute och ville stänga dörren egentligen.
Men det fick hon inte.
Jag propsade på att vara ute tills solen nådde kojan.
Då tyckte jag att det blev lite väl varmt.
Men snart ska jag ut igen.
När solen börjar dala öppnar Matte dörren igen.
Då är balkongen min igen.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards