livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 juli 2020

Av Mimmi - 15 juli 2020 22:07


Mjau, ikväll försvann Matte i några timmar.
Åkte med en främling till en restaurang på landet där det var life musik.
Fattar ni?
Matte var ute och roade sig och det betydde att jag var tvungen att vara inomhus och ha tråkigt.
För Matte hade stängt balkongdörren och alla rullgardiner för att hålla värmen ute.
Vi har några varma dagar igen.
Inte extremt varmt men lite varmare än vanligt.
Nu har Matte kommit hem och vädrar men jag vet ju att det alldeles strax är dags att stänga dörren igen.
Matte är fruktansvärt trött och vill sova snart.
Hon luktar jättekonstigt på benen där hon hade sprejad myggspray för att slippa bli uppäten...
Mig äter inga mygg.
Jag äter mygg om jag får tag i dem.
Men de är väldigt näringsfattiga.
Jag antar att de måste äta mycket Matte innan de är något att ha...
Nu blir det några vilodagar igen för Matte skulle jag tro.
Hon är lite för aktiv för sitt eget bästa.
Jag måste nog sätta ner en tass och hålla henne i sängen.
För det är inte kul med en grinig, värkande och övertrött Matte!
Jag tycker faktiskt att hon bara ska lägga energi på att leka med mig.
Lek och gos är viktigast.
Om hon sedan har energi kvar till annat får hon göra vad hon vill med det.
Men jag och hennes hälsa kommer först.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards