livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 juli 2020

Av Mimmi - 6 juli 2020 21:01


Mjau, Matte bråttas fortfarande med sina bredbandsproblem.
Hon ringde till Telia i morse och mycket riktigt var hon inte registrerad som kund.
Men det skulle fixas och sedan fungerar snart.
Vilket det inte gjorde.
Matte körde felsökning några gånger under dagen och nu ikväll har det ändå ändrats från att hon inte hittats som kund till att det ska komma igång någon gång under dagen på onsdag.
Det var värst vad lång tid det tar...
Samtidigt har hon ett pågående samtal via pm med kundtjänsten.
För varje svar är det en annan person.
Och hittills har det mest gått ut på att hon fotat routern och olika sladder i olika vinklar.
Tvåbeningar är ju bara så knasiga!
Nu vill de se hennes fiberomvandlare.
Vet ni hur en sådan ser ut?
Inte jag heller.
Och inte Matte.
Hon är väldigt trött nu.
Och lika trött var hon igår kväll när hon upptäckte världens största tvestjärt.
Jag hade road mig en bra stund med att iaktta den och till slut blev Matte misstänksam och undrade vad jag spanade på.
Hon hämtade ficklampan och sedan rös hon som om det var fruktansvärt kallt...
Hon drog en ful grimas också. Sedan tog hon en sko och kämpade en stund och sedan fanns tvestjärten inte längre.
Jag som hade så roligt!
Ibland är Matte riktigt dum.
Hon har helt generellt något emot alla djur som har flera än fyra ben.
Framförallt inomhus.
Hon säger att de absolut inte ska vara i vårt hem.
Fast jag tycker att de är spännande.
Kanske inte myrorna som åt min mat.
Men resten.
Då säger Matte att det är fritt fram att spana på dem ute på balkongen.
Hon fattar inte vad som är roligt här i livet.
Och hon fattar inte vad en bredbandsomvandlare är...
Hon verkar inte fatta särskilt mycket, om ni frågar mig.
Tvåbeningar är helt enkelt knasiga.
Hela bunten.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards