livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Mimmi - 26 juni 2020 20:33


Mjau, igår fick jag en ny stickat filt av tant Liv!
Hon tyckte att jag skulle ha en blårandig filt nu när jag bor vid havet.
Det tycker jag var en mycket smart idé.
På senaste tiden har jag gång på gång burit in min rosarandig filt till sovrummet på natten.
Sedan har jag jamat tills Matte har vaknat.
Det tog orimligt mycket tid innan hon fattade att hon dels inte skulle bära tillbaka den till soffan på dagen och dels att jag dessutom ville att den ligger på hennes täcke i sängen.
Så ni kan kanske gissa vad jag gjorde inatt?
Jo, jag släpade den nya filten till sovrummet...
Men den fick ligga på golvet och jag gjorde inget väsen av det.
Den ligger där jag själv ligger på golvet när det är för varmt.
Sovrummet är ju ändå det rummet som känns säkrast här hemma just nu.
Klart att man vill ha sin snuttefilt där då!
Det fattar ju vem som helst förutom Matte som började skratta när hon vaknade i morse och såg filten.
Men bara för att hon inte har en egen snuttefilt...
Jag misstänker att hon är avundsjuk.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards