livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 juni 2020

Av Mimmi - 25 juni 2020 20:13


Mjau, idag är det skämskudde i högsta hugg!
Jag har tyvärr inte helt och hållet fått pli på Matte än.
Hon borde ha packat resten av vinsterna igår kväll eller i morse så att hemsktjänsten hade kunnat posta dem idag.
Men ser ni, det gjorde hon inte.
Hon latade sig, glömde bort det och försov sig dessutom...
Så nu kommer resten av vinsterna inte postas innan måndag.
Jag ber om ursäkt åt hennes vägnar.
Och jag ska verkligen se till att hon skärper sig.
Jag ska skrika i hennes öra allt jag orkar!
Ikväll prioriterade hon att gå en liten promenad med Carl-Oskar.
Har jag berättat om Carl-Oskar?
Han är varken tvåbening eller fyrbening utan en fyrhjuling typ.
Han är rätt stabil, kan bära saker åt Matte, stötta henne och även erbjuda en sittplats.
En multitalenterad fyrhjuling helt klart.
Naturligtvis träffade hon på en katt ute och höll på och kela med den en lång stund.
Som om hon inte hade mig!
Mycket ska man behöva stå ut med här i livet.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards