livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 juni 2020

Av Mimmi - 13 juni 2020 20:36


Mjau, idag är det faktiskt alldeles för varmt.
Fast vi bor vid havet.
Varken jag eller Matte ville vara ute på balkongen idag.
Jag var bara ute en stund innan solen kom runt.
Vanligtvis skulle Matte ha svalkat sig i något badvatten men det fungerar inte med ryggskott.
Själv har jag alldeles för mycket magfluff.
Matte saknar persiennerna som vi hade i vår gamla lägenhet.
Visserligen har vi några mörkläggningsrullgardiner men de täcker inte alla fönster där solen gassar på.
Så vi har legat och sovit en hel del i det mörka sovrummet.
Men Matte har i alla fall fotat alla saker till auktionen.
Däremot har hon inte hittat datorn än.
Så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta.
Matte äter istället glass i stora lass.
Jag ligger bredvid och slicker tass.
Men tassen smakar inte glass.
Matte, gör något åt det!
Imorgon ska det bli minst lika varmt.
Suck...
Nästan så jag också skulle vilja ta ett dopp.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards