livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 maj 2020

Av Mimmi - 14 maj 2020 22:47


Mjau, idag har Matte varit så där jobbigt igen.
Efter två lugnare dagar har hon packat flera flyttkartonger igen.
Jag tycker inte om det!
Det blir rörig och stökigt och Matte har ingen tid för mig.
Varje gång hon fäller upp en flyttkartong går jag och gömmer mig.
Och Matte bara suckar och säger att det aldrig tar slut...
Och det gör det ju inte heller.
Även när vi har flyttat så kommer det inte att ta slut.
Men då finns det i alla fall ingen tidspress längre.
Om bara 5 dagar ska vi försöka somna för första gången i vår nya hem.
Tre dagar till med en packande Matte.
En dag med helt kaos där stort sett allt utom sängen försvinner ur lägenheten.
Och sedan en dag i transportburen och flytten.
Och båda Matte och jag ska överleva allt detta...
Oj så trötta vi är!
Mjau.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards