livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Mimmi - 13 maj 2020 20:19


Mjau, idag klädde Matte ut sig till rånare.
Hon säger att hon borde kanske råna en bank, men de har ju inga kontanter nuförtiden.
Sedan funderade hon över att råna apoteket på smärtstillande tabletter.
Typ vifta med sin käpp istället för en pistol.
Men hon lade lydig fram sin legitimation och tog det hon kunde få.
Om ni frågar mig så borde hon ha rånad en zoobutik!
Det är väl ändå det enda som är intressant.
Men egentligen var Matte ute på läkarbesök.
Och eftersom hon inte vill riskera att dra på sig det där dumma virus så fick hon helt enkelt göra på detta sätt.
För både hos läkare och i taxibilar kan det ju lurar ett och annat.
När hon kom hem luktade hon handsprit långa vägar så jag ville inte hälsa på henne.
Men jag knäppte en bild av henne!
Ni vet, det handlar om utjämning.
För var hundrade bild på mig får jag ta ett bild på henne...
Lite rättvisa ska det vara.
Så här får ni se rånarmatte.
Hihihi...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards