livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 maj 2020

Av Mimmi - 11 maj 2020 23:44


Mjau, ikväll har Matte tagit farväl av Rufus.
Och av hans matte.
Rufus fattade direkt.
Han låg halva kvällen i Mattes knä och gosade.
Hans matte bjöd på bubbel och västerbottenpaj.
Och sedan bubblade de hela kvällen med sitt bubbel...
Själv kände jag mig aningen ensam och uttråkad.
Matte säger att jag är bortskämd med att nästan alltid ha henne hemma.
Rufus är också bortskämd just nu eftersom hans matte jobbar hemifrån.
Men Rufus tror hela tiden att det är dags att äta.
Eller att han kanske kan tigga till sig mera mat.
Men det är nog bra att han hela tiden springer till köket, annars skulle han knappt röra på sig alls...
Han säger att han är pensionär nu.
Och så går han nästan aldrig ut längre.
Jag hoppas att jag aldrig blir pensionär...
Det verkar inte vara särskilt roligt.
Matte är ju sjukpensionär nu.
Och hon gör inte särskilt mycket heller faktiskt.
Förutom nu innan flytten då.
Hon säger att hon kommer få betala sedan.
Jag vet inte riktigt om hon menar flyttfirman eller sin kropp.
Antagligen både och.
Men nu är det dags att sova tryggt på Mattes arm.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards