livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 maj 2020

Av Mimmi - 6 maj 2020 22:16


Mjau, hur har ni det med vikten?
Tvåbeningar brukar prata en del om sånt.
Matte har sorterat ut massor med kläder inför flytten eftersom hon har gått upp i vikt de senaste två åren, till exempel.
Men nu har hon gått ner fem kilo på 6 veckor av allt stress.
Vilken tur att vi katter alltid passar fint in i vår päls, oavsett vikt.
Matte har ibland undrad hur mycket jag väger egentligen.
Och så kom hon på häromdagen att hon kunde lyfta upp mig och ställa sig på vågen.
Men jag sprattlade så mycket så att det aldrig blev något resultat.
Igår kväll försökte hon igen.
Och jag sprattlade igen.
Men då blev Matte så där envis igen.
Hon sa att det väl inte var så farligt att stå där tillsammans på den där konstiga plattan.
Och så plockade hon upp mig igen.
Jag sprattlade lite mindre och då kunde vågen äntligen bestämma hur mycket jag väger.
3,7 kilo för att vara exakt.
Matte säger att det nog är rätt lagom för en liten kattdam som jag.
Inte vet jag.
Jag trivs alldeles utmärkt i min päls.
Och tydligen får jag fortsätta med att äta godis varje dag.
Det var då goda nyheter.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards