livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2020

Av Mimmi - 6 april 2020 21:30


Mjau, vår lägenhet är inte såld.
Så vi är ledsna.
På onsdag blir det fotografering.
Suck.
Mäklaren vill att Matte plockar undan ännu mer och helst även ta bort några möbler.
Matte vill skicka mäklaren dit peppern växer...
Hon är fruktansvärt trött och har fruktansvärt ont och vill bara ligga i sängen en månad i sträck.
Så det får bli som det blir.
Matte har knappt orkad äta något i en vecka nu på grund av allt stress och värk.
Hennes mage vill inte samarbeta.
Nu har jag testat idag att knappt äta något heller men ser ni, det var inte alls bra.
Matte höll på att tjata hål i huvudet på mig...
Mest av allt vill jag vara nära Matte hela tiden.
Ha kroppskontakt.
Gärna gosa en massa.
Matte är min trygghet här i livet.
Jag blir faktiskt lite orolig när inte hon mår bra.
Mjau...

Av Mimmi - 5 april 2020 20:48


Mjau, det har varit en hemsk jobbig dag!
Matte har varit ett nervknippe.
Ett övertrött, kraftlös nervknippe med ont överallt.
Hon plockade bort ÄNNU fler saker och även min bollbana och min lektunnel!
Det gillade jag inte alls.
Och då flyttade hon min matplats lite åt sidan...
Som tur var väntade hon tills jag hade ätit frukost.
Sedan kom tant Paula.
Men inte för att hälsa på utan för att hjälpa Matte.
Hon bar några saker ner till källaren och andra över till grannen.
OCH SEDAN PLOCKADE HON FRAM SNABELDRAKEN!
Ja, ni fattar säkert...
Men det blev ännu värre.
Sedan kom det en främmande tvåbening.
Då gick Matte hemifrån och lämnade mig ensam med denne.
Och strax efter att hon hade gått kom två till främmande tvåbeningar och tittade runt i MIN lägenhet!
Fattar ni så oförskämt!!!
Men sedan gick de alla tre och Matte kom tillbaka.
Hon mörkade direkt sovrummet och sedan gick vi och la oss bums.
Man kan ju bli utmattad för mindre!
Efter någon timmes sömn krävde jag en timme med gos.
Det var riktigt skönt och nu känns nästan allt som vanligt igen.
Till slut gick Matte upp och vägde ÄNTLIGEN vinsterna.
Och här har vi resultatet.
BJÖRN ska betala 63 eller eventuellt 88 kronor porto. (Matte måste undersöka om det förhoppningsvis räcker med 63 kronor.)
MOLLY ska betala 63 eller 66 kronor porto.
SMILEY ska betala 44 kronor porto.
AGNETA ska betala 44 kronor porto.
CHRISTINA ska betala 63 eller 66 kronor porto.
LISBETH ska betala 11 kronor porto.
CORNELIA ska betala 44 kronor porto
ALICE VON TASS ska betala 44 kronor porto.
Då var detta klart.
Jag hoppas verkligen att Matte packar åtminstone några av vinsterna ikväll eller imorgon innan hemsktjänsten kommer så att de kan gå och posta.
Resten går iväg på torsdag.
Och så tänkte jag att be er allihopa att hålla tummarna och tassarna för att det här var den enda visningen av min lägenhet.
Annars kommer det tydligen hit en fotograf under veckan.
Det är inget som varken jag eller Matte längtar efter.
Jag tycker definitivt att det får räcka med alla dumheter nu ända fram tills vi ska flytta.
Mjau på det!

Av Mimmi - 4 april 2020 21:30


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna!
Matte är heldöd av allt plockande och packande.
Så jag får klara mig själv.
Det betyder att Matte heller inte har vägd vinsterna så jag återkommer med portokostnader imorgon.
Förhoppningsvis.
Allting är väldigt mycket upp och ner här just nu...
Det tycker jag inte om och inte Matte heller.
Men här är vinnarna :

1) 150 kr, Björn
2) 125 kr, Molly
3) 500 kr, Smiley
4) 125 kr, Agneta
5) 200 kr, Christina
6) 300 kr, Cornelia
7) 150 kr, Tommi
8) 100 kr, Lisbeth
9) 150 kr, Tommi
10) 300 kr, Alice von Tass
11) 125 kr, Molly
12) 100 kr, Tommi

Tack allihopa att ni deltagit!
Och just det - jag behöver alla era adresser igen.
Adresslistan är tydligen också redan packat...
Mjau och God Natt!

Av Mimmi - 3 april 2020 19:04


Mjau, nu är det sista chansen att buda hem en av de fina sakerna från den här auktionen.
Jag tror visserligen att jag även kommer att ha en auktion i början av maj.
Men efter det kan jag inte lova något.
Då dröjer det nog till augusti.
Matte har hjälpt mig med att lägga undan saker till dess.
Men hon säger att om vi skulle ha riktigt mycket tur blir det ingen auktion i maj.
Jag vet inte riktigt hur hon menar men jag antar att det är ifall vi flyttar tidigare än tänkt.
Men det är ju inte så troligt.
Matte säger att hon blir glad om vår lägenhet är såld när vi ska flytta.
Och hon ber så mycket om tum- och tasshållning!
Men nu handlar det ju faktiskt inte om Matte utan om att auktionen avslutas imorgon kväll!
Har ni koll på era bud?
Här kommer sista uppdateringen :

1) 150 kr, Björn
2) 125 kr, Molly
3) 300 kr, Smiley
4) 100 kr, Lisbeth
5) 200 kr, Christina
6) 300 kr, Cornelia
7) 100 kr, Tommi
8) 100 kr, Lisbeth
9) 150 kr, Tommi
10) 300 kr, Alice von Tass
11) 125 kr, Molly
12) 100 kr, Tommi.

Som ni kanske ser så försöker Tommi att lägga beslag på hela tre vinster alldeles själv.
Tänker ni tillåta detta?
Jag bara undrar...
Sedan vet ni säkert att alla katter som Tassens Katthjälp tar hand om väntar med spänning på slutsumman imorgon kväll.
Det är så mycket som står på spel för dem.
Och kom ihåg att alla pengar går oavkortat till dem!
Vi hörs imorgon kväll.
Mjau!!!

Av Mimmi - 2 april 2020 20:54


Mjau, det känns som om auktionen småputtrar bara lite.
Den började så bra.
Men nu händer det inte så mycket.
Det är bara två dagar kvar!
Och vi har inte ens kommit upp till en tvåtusing.
Ni har väl inte tröttnat på mina auktioner?
Idag är det bara Molly som har höjt sina bud.
Men eftersom jag är snäll så listar jag upp alla igen.

1) 125 kr, Björn
2) 125 kr, Molly
3) 300 kr, Smiley
4) 100 kr, Lisbeth
5) 200 kr, Christina
6) 300 kr, Cornelia
7) 100 kr, Tommi
8) 50 kr, Lisbeth
9) 100 kr, Tommi
10) 300 kr, Alice von Tass
11) 125 kr, Molly
12) 100 kr, Tommi

Vet ni, jag räknar faktiskt med er.
Bara så ni vet.
Någon måste man ju räkna med.
Och Matte är bara ett nervknippe nuförtiden som knappt kan äta två tuggar...
Jag tycker att jag är betydligt bättre på att hantera förändringar än hon än så länge.
Tänkte bara påpeka det...
Men nu ska vi lägga oss och gosa.
Mjau!

Av Mimmi - 1 april 2020 21:50


Mjau på er.
Det blir visst sena kvällar just nu.
Och som vanligt är det Mattes fel.
Hon och tant Maja har röjt i flera timmar idag.
Matte har gått långt över sina gränser och räkningen kommer inte att bli roligt...
Och då är det långt ifrån klart.
Tänk så mycket det är att göra för att kunna visa upp en lägenhet.
Tvåbeningar är helt klart galna.
Men det visste vi ju redan sen innan.
På budfronten har det däremot inte hänt så mycket.
Björn har höjt sitt bud på nr 1 till 125 kronor.
Och Cornelia har höjt sitt bud på nr 6 till 300 kronor.
Resten är oförändrad.
Nåja, ni har ju tre dagar kvar att göra stordåd...
Vi säger god natt nu.
Och mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards