livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2020

Av Mimmi - 14 april 2020 21:45


Mjau, jag kanske borde förtydliga att när jag flyger så flyger jag alltid tillsammans med Matte.
Mattes händer under min mage är ju mitt säkerhetsbälte!
Och efter några meter brukar jag oftast sprattla lite smått på benen. Då släpper Matte ner mig.
Men egentligen vill hon gärna bestämma flygturen...
Varken idag eller igår har jag varit på balkongen.
Det är ju så blåsigt att jag var rädd för att börja flyga helt utan Mattes inblandning...
Men jag hade gärna varit ute och jagat insekter.
Eftersom det inte gick så har jag ritat en insekt istället.
Och sedan "dödade" jag insekten.
Matte hade tur som hann med att fota däremellan.
Det var allt för idag.
Mjau!

Av Mimmi - 13 april 2020 19:27


Mjau, jag börjar faktiskt bli lite av en expert på att flyga!
Matte och jag har ju sakta tagit upp flygövningar igen och nu är de utökade till riktiga flygningar.
Tvärs genom rummet till exempel.
Jag har till och med landat på soffan eller sängen någon gång.
Och nej, jag begriper fortfarande inte vad det hela ska vara bra för.
Men eftersom Matte är så road av det så håller jag oftast god min.
Jag börjar känna mig som en riktig proffs faktiskt.
Men jag tycker definitivt att det räcker med en flygtur per dag.
För om det hade varit meningen att jag skulle flyga ännu mer så hade jag nog fått vingar!
Sedan försökte Matte att ta en påsk-selfie med mig.
Det blev väl ett dussintals försök.
Men det blev inte bättre än så här.
Mjau!

Av Mimmi - 12 april 2020 22:47


Mjau, vi lever.
Men vi tar det väldigt lugnt.
Matte sover faktiskt mer än vad jag gör!
Bara en sån sak...
Vi hörs.
Mjau!

Av Mimmi - 11 april 2020 15:43


Mjau, vi fortsätter att göra ingenting.
Själv gjorde jag mest ingenting på balkongen.
I min fina koja.
Den har ni kanske inte ens sett än?
Tant Paula hade sparat den åt mig och till slut tog Matte bort sportväskan och satte dit kojan istället.
Men sedan kom lägenheten emellan och jag glömde att berätta om den.
Jamarmysigt att ligga i den tycker jag!
Och så kan man spana på fjäderkottletter därifrån.
Matte gjorde mest ingenting i sängen och soffan.
Lite växelvis.
Och till slut gjorde hon ett litet ryck och särade på tomatplantorna och på sina sticklingar.
Hihi, det skulle mäklaren se...
Han tyckte ju redan innan att Matte hade för många krukväxter!
Annars är Matte lite ledsen idag.
Det är första påskafton på flera år som hon inte kan fira tillsammans med tant Lotta och hennes familj.
Matte har faktiskt inte varit hemifrån sedan i julas.
Förutom för läkarbesök då.
Men de räknas ju inte som nöjen.
Jaha ja, nu ska vi ta oss ännu en tupplur.
Bättre än så här blir det inte.
Mjau!


Av Mimmi - 10 april 2020 21:45


Mjau, här händer ingenting och det är riktigt underbart!
Vi bara sover och vilar och gosar.
Och äter förstås.
Även Matte har ätit lite mer idag.
Och jag har rusad efter godis genom hela lägenheten.
Sedan har vi gosat ännu mer.
Och sovit lite till.
Så här får det gärna fortsätta om ni frågar mig.
Jag känner mig så avslappnad att jag ritade en påskhare.
Matte har lite svårt att se att det är en påskhare.
Men hon är så utmattad så jag förlåter henne...
Mjau!

Av Mimmi - 9 april 2020 21:07


Mjau, nu ska vi ta det lite lugnt några dagar innan första visningarna av lägenheten.
Det kan bli många visningar eftersom tvåbeningar inte vill möta varandra just nu, som ni vet.
Men nu har vi några dagar där vi bara kan ligga i sängen och gosa och sova.
Inga främmande tvåbeningar så långt ögat når.
Nu behöver vi bara grubbla lite över att badrummet i den nya lägenheten är näst intill vattenskadat och behöver göras om...
Matte vaknade halv fyra i morse och började tänka på det.
Men då kom jag fram till henne och buffade och spann och ville ha gos när hon ändå var vaken.
Det gäller att skingra hennes tankar, har jag lärt mig.
Vi hoppas att ni får en trevlig påskhelg oavsett om ni är ensamma och grubblar över saker eller om ni har sällskap.
Mitt bästa tips är : ta en tupplur!
Det fungerar alltid fint.
Mjau!

Av Mimmi - 8 april 2020 20:29


Mjau, det blir bara värre och värre!
Idag kom det först en främmande tant för att städa lite och sedan hjälpte hon till att flytta runt på saker mot betalning.
Själv fick jag panik och gömde mig längst in under badkaret.
Sedan kom det två gubbar dessutom, en hade med sig en trebening som han ställde lite överallt.
Jag vet ju att tvåbeningar är smått galna.
Men trebeningar?
Hur som helst var trebeningen farligt eftersom de andra flyttade bort saker i dess väg.
Inte bara mina leksaker och min korg utan även Mattes diskställ, vattenkokare och sånt.
Nu tycker jag faktiskt att det får räcka med alla dumheter!
Efteråt gick Matte och jag och la oss direkt.
Man blir ju faktiskt trött för mindre...
Och nu vill vi inte gå upp igen.
Någonsin.
Känns det som.
God natt.

Av Mimmi - 7 april 2020 19:14


Mjau, idag när jag fått alla betalningar så hjälpte Matte mig att räkna ihop allt och sedan swisha till Tassens Katthjälp.
Det blev exakt 2888 kronor.
Kan ni tänka er hur glada de blev?
Jag tycker att vi har gjort det bra tillsammans ännu en gång.
Tack till alla er som deltagit!
Någon som blev mindre glad idag var Matte när hon fick ett telefonsamtal från besiktningsmannen som hade tittat på vår nya lägenhet.
Det finns tydligen vattenskador i badrummet...
Nu vet jag ju inte riktigt varför vi behöver ett badrum över huvud taget.
Matte skulle kunna dela min toa med mig.
Och vi kommer att bo nära havet så då kan väl Matte gå dit och tvätta sig?
Nåja, jag försöker i alla fall att pigga upp henne.
När hon låg och sov passade jag på att rita lite.
Det var ett tag sen.
Matte tycker att det blev väldigt fint, även om hon är lite tveksam till placeringen på mattkanten...
Vad tycker ni?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards