livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 april 2020

Av Mimmi - 18 april 2020 16:28


Mjau, idag är jag lite sur.
Matte har ljugit för mig!
Vi skulle ju bara ta det lugnt, eller hur?
Men så fick Matte lite panik eftersom vi har flera stora växter på balkongen som det skulle vara väldigt svårt att flytta.
Så Matte gick ut och fotade och mätte och lade två buskar svarta vinbär och en stor kaprifol ut till försäljning.
Och det plingade i telefonen hela kvällen.
Men som om detta inte var nog så ställde Matte väckarklockan på ringning.
Vilket betyder att det inte blev något morgongos i sängen.
Och det blir värre!
Matte gick ut på balkongen fast det blåste isvindar och tog bort vinterkläderna från de krukor som skulle säljas.
Sedan försökte hon lirka loss kaprifolen från kattnätet.
Det ville inte kaprifolen, kan man lugnt säga...
Matte var tvungen att klippa stora hål i mitt kattnät!
Som tur är så är hålen långt upp där jag ändå aldrig är.
Sedan kom det först en främmande tvåbening som kånkade iväg de två vinbärsbuskarna.
Och sedan kom det hela två tvåbeningar som skulle bära bort kaprifolen.
Men det var enklare sagt än gjort.
Kaprifolen satte sig på tvären med alla grenar och rev sönder myggnätet som vi har i balkongdörren.
Nu finns det bara en liten vinbärsbuske kvar på balkongen.
Och blöt säckväv och bubbelplast.
Matte hade helt stelfrusna fingrar och kände sig generellt frusen så hon gick och la sig med mig och en varmvattenflaska.
Hon hann sova och bli varm igen i nästan två timmar innan ännu en tvåbening dök upp för att hämta något som redan var betald.
Och sedan avbokade Matte den fjärde tvåbening som skulle hämta något ur källarförrådet.
Så nu kanske det ändå blir lugnt?
Man kan ju alltid hoppas.
Men det går inte att lita på Matte som ni kanske förstår...
Jag besparar er den bedrövliga synen på balkongen och alla trasiga nät.
Istället tänkte jag visa er något lustigt som en av Mattes hibiskusar har hittat på.
Den är gul egentligen.
Men den har stått bredvid en röd hibiskus i några år nu.
Förra året blev det två helt röda blommor bland alla gula.
Men det här är något alldeles extra.
Vi har aldrig sett något liknande.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards