livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 7 april 2020

Swishat!

Av Mimmi - 7 april 2020 19:14


Mjau, idag när jag fått alla betalningar så hjälpte Matte mig att räkna ihop allt och sedan swisha till Tassens Katthjälp.
Det blev exakt 2888 kronor.
Kan ni tänka er hur glada de blev?
Jag tycker att vi har gjort det bra tillsammans ännu en gång.
Tack till alla er som deltagit!
Någon som blev mindre glad idag var Matte när hon fick ett telefonsamtal från besiktningsmannen som hade tittat på vår nya lägenhet.
Det finns tydligen vattenskador i badrummet...
Nu vet jag ju inte riktigt varför vi behöver ett badrum över huvud taget.
Matte skulle kunna dela min toa med mig.
Och vi kommer att bo nära havet så då kan väl Matte gå dit och tvätta sig?
Nåja, jag försöker i alla fall att pigga upp henne.
När hon låg och sov passade jag på att rita lite.
Det var ett tag sen.
Matte tycker att det blev väldigt fint, även om hon är lite tveksam till placeringen på mattkanten...
Vad tycker ni?

 
 
Ingen bild

Cornelia

7 april 2020 19:25

Superfin teckning- är det en giraff eller en häst?
Badrum är aningen överreklamerat, som du säger. Din lösning är ju super!!

Mimmi

7 april 2020 19:46

Mjau, visst är jag smart!
Jag tror att det är en häst-giraff...

 
Ingen bild

Björn

7 april 2020 21:44

Tack själv för auktionen Mimmi (och matte). Det blev ju en bra slant till slut!
Det var tråkigt med vattenskador men det är ju ändå bättre att få veta det innan man flyttar in.
Vad gäller ditt konstverk är det bedårande!

Mimmi

8 april 2020 00:34

Mjau, jag tackar!

 
Ingen bild

Alice

8 april 2020 18:06

Jamarfin teckning! Hoppas det löser sig med både vattenskadan och försäljningen.
Tack för den fina auktionsvinsten, den kom idag. Men vi måste fråga vart du har köpt det helt underbara hushållspappret den var inlindad i?
*nosbuffar*

Mimmi

8 april 2020 18:41

Mjau, det fanns att köpa på Lidl innan jul.
Nospussar

 
Ingen bild

Alice

8 april 2020 23:26

Aha, fanns det hushållspapper också? Matte hörde att det fanns toapapper med katter och åkte runt till 3 olika Lidl men det var slut överallt.
Hoppas de får in det igen
*nosbuffar*

Mimmi

8 april 2020 23:29

Vad, fanns det toapapper med katter?

 
Ingen bild

Alice

9 april 2020 14:53

Ja det var också innan jul. Matte kommer inte ihåg exakt hur det såg ut, hon såg bara bild på det men det var katter som jagade möss. Det kan ha varit liknande katter som på hushållspappret du skickade.
Hoppas verkligen de tar in båda sorterna igen!
*nosbuffar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards