livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 6 april 2020

Ledsen

Av Mimmi - 6 april 2020 21:30


Mjau, vår lägenhet är inte såld.
Så vi är ledsna.
På onsdag blir det fotografering.
Suck.
Mäklaren vill att Matte plockar undan ännu mer och helst även ta bort några möbler.
Matte vill skicka mäklaren dit peppern växer...
Hon är fruktansvärt trött och har fruktansvärt ont och vill bara ligga i sängen en månad i sträck.
Så det får bli som det blir.
Matte har knappt orkad äta något i en vecka nu på grund av allt stress och värk.
Hennes mage vill inte samarbeta.
Nu har jag testat idag att knappt äta något heller men ser ni, det var inte alls bra.
Matte höll på att tjata hål i huvudet på mig...
Mest av allt vill jag vara nära Matte hela tiden.
Ha kroppskontakt.
Gärna gosa en massa.
Matte är min trygghet här i livet.
Jag blir faktiskt lite orolig när inte hon mår bra.
Mjau...

 
 
Ingen bild

Mimmi

6 april 2020 21:43

Mjau, jag glömde ju skriva att jag inte har hört från Christina som vunnit nr 5.
Någon som känner henne eller kanske vet vem det är?

 
Ingen bild

Björn

6 april 2020 23:14

Om du visste hur mycket vi håller tummar och tassar för er och att lägenheten blir såld. Det där jäkla viruset gör väl folk osäkra men ge inte upp. Hoppas matte kan få hjälp att göra det mäklaren vill för även om de är jobbiga så vet de nog hur man säljer.
Var rädda om er och ge inte upp!
Ps. Vilken underbar bild på dig Mimmi. Ds.

Mimmi

6 april 2020 23:27

Mjau, visst är jag fin trots allt?!
Tack för att ni håller tummar och tassar!

 
Ingen bild

Cornelia

7 april 2020 07:12

Vi å matte tycker det är lite knasigt det där att det ska vara så extremt undanplockat vid visningar! Som köpare kan man väl bortse från befintliga möbler mm och ändå känna in om det är en tilltalande bostad!!! Så tycker vi! Buffisar

Mimmi

7 april 2020 09:26

Mjau, så tycker vi också!!
Nospussar

 
Klara

Klara

7 april 2020 10:25

Blåbärssoppa kanske är lätt att få i sig?

http://st.rich-port.se

Mimmi

7 april 2020 11:53

Ja, men den var slut i affären.

 
Ingen bild

Molly

7 april 2020 13:27

Mjau Mimmi,
Vilken tur matte har dig som vill hennes bästa och ställer upp med massor av gos ♥️ Min matte och jag håller tummar och tassar så att er lägenhet blir snabbt såld.
Nos och buff, Molly

Mimmi

7 april 2020 14:49

Mjau, eller hur! Jag vet verkligen inte hur hon skulle klara sig utan mig.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards