livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2020

Av Mimmi - 7 mars 2020 18:44


Mjau, då är auktionen slut och är det dags att säga GRATTIS till alla vinnare!
Stort tack till alla som har deltagit.
Som vanligt får ni gärna runda upp beloppet när ni betalar.
Alla pengar går oavkortat till Änglakatten!
Och detta är vinnarna :

1) 120 kr, Lotta + 88 kr porto
2) 200 kr, Molly + 11 kr porto
3) 210 kr, Marianne + 44 kr porto (eller leverans)
4) 200 kr, Tommi (hämtas)
5) 100 kr, Elvis + 44 kr porto
6) 500 kr, Smiley (fri frakt!)
7) 300 kr, Smiley
8) 300 kr, Sven + 11 kr porto
9) 300 kr, Tommi
10) 200 kr, Inger + 88 kr porto

Ni som inte har varit med tidigare kan skriva en kommentar med eran adress och om ni vill betala med swish eller bankkonto.
Och telefonnummer eller mejladress.
Den kommentaren kommer jag inte att göra offentlig.
Ni som har budat via Facebook kan även kontakta Matte via pm.
Kom ihåg att ju snabbare ni betalar desto snabbare kan jag swisha pengarna till Änglakatten!
Matte kommer packa allt fint och säkert och hemsktjänsten kan posta vinsterna på måndag och på torsdag.
Nu är jag helt utarbetat och måste vila ordentligt...
Mjau!

Av Mimmi - 6 mars 2020 22:34


Mjau, nu är det sista chansen att lägga ett bud!
Imorgon klockan 18 är auktionen slut.
Då kommer jag att presentera vinnarna - och portokostnader.
En som redan har kvalificerad sig för gratis frakt är Smiley, som bestämde sig för att röra om lite i grytan...
Någon som vågar buda över honom?
Just nu ser det ut så här :

1) 120 kr, Lotta
2) 200 kr, Molly
3) 200 kr, Agneta
4) 200 kr, Tommi
5) 100 kr, Elvis
6) 500 kr, Smiley
7) 300 kr, Smiley
8) 300 kr, Sven
9) 200 kr, Tommi
10) 200 kr, Inger

Som ni säkert har sett så går det även utmärkt att höja sitt eget bud om man inte vill buda över någon annan.
Nu hoppas jag att det blir riktigt mycket pengar till Änglakatten och de behövande katterna som de hjälper!
Jag vet inte hur det är med er, men jag fick vårkänslor idag.
När solen kom runt huset efter lunch så ville jag bara vara ute på balkongen och spana efter fjäderkottletter som var lite överallt och pep som om de fick betalt...
Ett tag satt jag även på balkongbordet för att kunna se bättre!
Det gäller att passa på om man vill sitta där.
För snart blir det väl invaderat av blommor igen.
Först brukar det komma penséer och sedan pelargoner.
P, p, p, p... Patetisk om ni frågar mig.
Mjau!

Av Mimmi - 5 mars 2020 19:43


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på auktionen.
Jag hoppas att ni har koll på era bud.
Som tur är har det kommit in flera bud sedan igår, annars hade jag nog deppat ihop...
Och vet ni vad?
Tant Maja var här idag och fotade mig när jag flög!
Dessutom har vi spelat in två inspirationsfilmer till träning inför beach 2020.
Eller var det balkong 2020?...
Så det blir lite att titta på när auktionen är avslutat.
Som bloggkatt måste man ju hänga med i svängarna!
Och här är de aktuella buden :

1) 120 kr, Lotta
2) 200 kr, Molly
3) 200 kr, Agneta
4) 150 kr, Tommi
5) 100 kr, Elvis
6) 300 kr, Molly
7) 200 kr, Smiley
8) 300 kr, Sven
9) 200 kr, Tommi
10) 200 kr, Inger

Som ni ser är vi nästan uppe i 2000 kronor nu.
Keep upp the good work!
Imorgon kommer sista uppdateringen.
Mjau!

Av Mimmi - 4 mars 2020 20:20


Mjau, idag känner jag mig ledsen.
Inte för att Matte bara sover.
Och inte för att jag fick leka själv.
Det klarar jag fint.
Men.
Det har bara kommit in ett enda bud!
Ett enda.
Molly har höjd sitt bud till 150 kronor på nr 2. Tack Molly!
Så jag undrar vad ni andra gör?
Matte och jag jobbar hårt på att hitta fina saker till auktioner hela tiden.
Vi jobbar hårt med själva auktionerna.
Vi vill kunna hjälpa behövande katter trots liten inkomst.
Men då behöver vi er hjälp!
Det är bara tre dagar kvar och den sammanlagda summan har inte ens kommit upp till en tvåtusing.
Så jag känner mig ledsen.
Kom ihåg att ni inte bara budar för att få något som ni vill ha utan även samtidigt skänker pengar till katter som är i stort behov av dessa pengar!
Nu hoppas jag att jag får vara glad igen imorgon.
Mjau!

Av Mimmi - 3 mars 2020 19:34


Mjau, idag har det varit en trevlig dag, tycker jag.
Matte känner sig extra dålig och har tillbringat hela dagen i sängen.
Och jag har naturligtvis hållit henne sällskap.
Gosat väldigt mycket när Matte inte har sovit.
Kanske Matte inte tycker att det är så trevligt men jag älskar faktiskt när hon ligger i sängen!
Jag kan ju inte få tillräckligt med gos nuförtiden när jag är en gosig katt.
På budfronten har det också varit rätt lugnt.
Jag förstår att tvåbeningar tycker att måndagar är lite jobbiga, och regniga tisdagar är väl ingen hit heller.
Men nu kan vi väl ladda om?
Visst är ni med?!
Så här ser det ut just nu :

1) 120 kr, Lotta
2) 100 kr, Molly
3) 175 kr, Gitten
4) 100 kr, Tommi
5) 100 kr, Elvis
6) 250 kr, Christina
7) 200 kr, Smiley
8) 250 kr, Sven
9) 150 kr, Tommi
10) 200 kr, Inger

Nu vill jag gärna se lite mer action, tack!
Det har till exempel inte kommit något nytt bud för nr 6, det tycker jag är lite tråkigt...
Jag tror att vi kör med en liten morot.
Alla som vinner på att bud på minst 400 kronor får gratis frakt!
Vad säger ni om det?
In och buda, säger jag.
Mjau!

Av Mimmi - 2 mars 2020 19:47


Mjau, ni som brukar läsa bloggen vet att Matte har börjat lära mig att flyga.
Från 15 cm har vi nu kommit upp till ca 30 cm.
Jag undrar när det är lämpligt att jag indikerar höjdskräck och börjar spy?...
Jag fortsätter att försöka uthärda det hela väldigt passiv men om det tar mer än 2 sekunder i luften kan det hända att jag sprattlar lite med benen...
Igår kväll fick jag en mycket bra idé.
När Matte grep tag i mig för att lyfta mig slog jag blixtsnabbt klorna i trasmattan!
Då fick trasmattan också flyga.
Vips så hade vi en flygande matta...
Jag tyckte att jag var jättesmart men Matte var inte så imponerad.
Och nu försöker hon alltid lyfta mig utan någon matta i omedelbar närhet...
Men ni kanske undrar över bud läget?
Här kommer det.
1) 120 kr, Lotta
2) 100 kr, Molly
3) 175 kr, Gitten
4) 100 kr, Tommi
5) 100 kr, Elvis
6) 250 kr, Christina
7) 200 kr, Smiley
8) 220 kr, Lotta
9) -
10) 200 kr, Inger
Då vet ni och kan fortsätta buda.
Det är bara att slå i klorna ordentligt i det ni vill ha, kan jag tipsa om...
Men är det ingen som vill ha nummer 9?
Vi hörs imorgon kväll.
Mjau!

Av Mimmi - 1 mars 2020 20:01


Mjau, nu är det dags för den första uppdateringen!
Det är redan lite spännande.
Visserligen saknar fyra objekt fortfarande bud men däremot har flera fattat tycke för nummer 6.
Och jag kan förstå det.
Matte är också väldigt förtjust i det och hade funderat över att behålla det själv.
Men sedan insåg hon att våra fönster är så igenvuxna av alla krukväxter så att den inte skulle komma till sin rätt.
Så fortsätt att buda.
Jag älskar när ni slåss lite om något fint!
Och så här ser budläget ut just nu :
1) 100 kr, Tommi
2) 100 kr, Molly
3) 175 kr, Gitten
4) -
5) 100 kr, Elvis
6) 170 kr, Karin
7) 200 kr, Smiley
8) -
9) -
10) -
Då har ni lite bättre överblick även ni som inte har Facebook.
Nu hoppas jag att alla objekt har fått bud imorgon kväll.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards