livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 mars 2020

Av Mimmi - 28 mars 2020 19:15


Mjau, nu är det dags igen för en auktion till förmån för hemlösa katter. 

Den här gången går pengarna till Tassens Katthjälp

De har stora finansiella problem och då vill jag naturligtvis hjälpa till. 

Som vanligt är alla objekt numererade och när ni lägger bud i kommentaren måste ni alltid skriva numret också! Annars finns det risk för att Matte snurrar till det... 

Det kommer även finnas möjlighet att lägga bud i ett särskilt inlägg på Mattes Facebooksida. 

Observera att portokostnader tillkommer till de vinnare som vill få sina vinster hemskickade till sig! (Det går även bra med avhämtning) 

Som vanligt går alla pengar oavkortat till de behövande katterna. 

Auktionen avslutas på lördag kväll 4/4 klockan 20:00

Då är det dags att börja! 



1) 

Vi börjar som vanligt med månadens katt. Och jag tror inte att det går att bli så mycket sötare än den här. Ta dig tid och titta noga i hennes ögon. Visst smälter du? 

Den här katten har - i motsats till många andra katter - inget emot att bli pussat på den rosa nosen. 

Visserligen en "katthemskatt" men ser ut som ny och är inte ett dugg blyg. Hon hälsar att hon föredrar gourmetfoder... 

Vit porslin med handmålade detaljer. Höjd 21 cm. 

Utropspris 65 kronor. 


 




2) 

Vårsolen kan vara rätt intensiv och visst kan man behöva solglasögon. Men de ska inte kastas runt i handväskan utan ligga i ett snyggt fodral. Som den här till exempel. Splitterny mattsvart och inklusive putsduk. (Matte missade att torka bort lite damm innan fotograferingen.) 

Katten lovar att ta hand om precis vilka glasögon som helst! 

16*6 cm. Tryck på båda sidorna. 

Utropspris 50 kronor. 


 




3) 

Naturligtvis ställer jag även upp med en fin kökshandduk i vit linne med Tassens Katthjälps logga som Matte stödköpte för några månader sedan. 

50*70 cm som kommer att ge ditt kök det där extra lilla! 

Utropspris 55 kronor. 


 




4) 

Och när vi ändå är i köket så kan det vara praktiskt med en shoppinglista också. 

Speciellt en med katter på. Och magneter på baksidan för att kunna sätta den på kylskåpet. 

Katterna är fullt fokuserat på att påminna dig om allt du behöver komma ihåg. Särskilt kattmaten... 

10*28 cm. 

Utopspris 45 kronor. 


 




5) 

Några månader framöver kommer jag även presentera månadens katttallrik. Det är en serie på fem väldigt fina exklusiva porslinstallrikar som följer årstiden. De kan sättas på väggen som dekoration men även användas till fikat. Ser ut som nya fast de säkert har hängt någonstans tidigare. 

Hänganordningen följer med. 

Diameter 17 cm. 

Utropspris 75 kronor. 


 




6) 

Ibland behöver man påminna sig själv eller besökare på kattens natur. Det gör man bäst med en snygg skylt som man kan sätta på väggen eller på ytterdörren. 

Denna är i trä och mäter 25*10 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




7) 

Om det inte räcker med en snygg skylt så kan man istället ta den här klisterdekalen. Det får vem som helst att dra öronen till sig och lämna katten ifred. Fungerar säkert även om du vill slippa påträngande grannar och dörrförsäljare. 

Men den kan även generera många skratt om katten råkar vara mycket gosig... 

Måttet är 24*9,5 cm. Tyvärr inte i toppskick. 

Utropspris 25 kronor. 


 




8) 

Ibland behöver man krama om en katt även om man inte är hemma. Då är det ytterst smidigt med en nyckelring som du kan krama om i fickan! 

Den här lilla katten är i halvmjuk plast och passar fint in i handflatan. 

Glad är den också precis hela tiden. 

Måttet är 4,5*3,5 cm utan ringen. 

Utropspris 25 kronor. 


 




9) 

Vill du bära ditt alldeles egna "mjau" med stil? Mycket vackert armband med glas- och keramikpärlor och bokstäver. Kommer från MissMjau, som säljer smycken för att rädda hemsösa katter. Matte köpte den för några år sedan men har aldrig avänd den. 

Innerdiameter är 6 cm, men bandet är elastisk. 

Utropspris 75 kronor. 


 




10) 

Också rund är den här katten i gjutjärn. En begagnad katt som varit med ett tag och hållit i många kastruller och liknande. Sånt tär på pälsen såklart. (Tillvänster ovansidan, till höger undersidan.) 

Men den hälsar att även äldre katter har sin charm och särskilt i den här designen. 

15,5 cm i diameter. 

Utropspris 55 kronor. 


 




11) 

Enligt mig kan man aldrig ha för många godisburkar. 

Om ni behöver en uppgradering därhemma så kan jag rekommendera den här med lätt utstående kattmönster. Oval formad och rymmer minst 250 gram godis. 

Som ni kanske ser så är den inte sprillans ny eftersom någon måste ha fått den och ätit upp karamellerna. Men sedan fick Matte tag i den och tänkte att den säkert går att använda som godisburk. 

Sedan kan man förståss skoja till det och bjuda någon tvåbening på "karameller" ur den burken också... 

16*11 är måttet. 

Utropspris 45 kronor. 


 




12) 

Sist men inte minst kommer vi till det riktigt roliga! 

Matte är barnslig förtjust i dessa figurer. Hon hälsar att den under en snabb koll kunde vifta på svansen och både nicka och skaka på huvudet förutom de vanliga benknixen... Men det går säkert att lära den mera konster. 

Kanske du har barn eller barnbarn som skulle gilla den? Eller så är du kanske lika barnslig som Matte...  

Målad trä på en röd plastsockel. Höjd 11 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 


Och det var allt för den här gången. 

Nu väntar jag ivrig på era bud! 

Hehe, visst var det en bra överraskning att auktionen kom redan idag? 

Matte fick sova rött ostört större delen av dagen och sedan tjatade jag på henne så mycket att hon inte hade något annat val än att skriva detta inlägg efter mina anvisningar... 

Mjau! 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards