livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 27 mars 2020

På gång

Av Mimmi - 27 mars 2020 21:03


Mjau, jag tänkte berätta att vi är på gång.
Min planering var att lägga upp auktionen imorgon.
Men på grund av den här galna veckan har Matte inte samarbetat enligt mina önskemål.
Så vi ligger efter i tidsschemat.
Till råga på allt har Matte vägrat att göra något alls idag!
Hon påstår att hon är helt slutkörd.
Men hon har ju inte kört någonstans?
Bara i tankarna.
Till Gotland, flera gånger varje dag...
Fast det är helt meningslöst.
För hon behöver låna två miljoner i några månader.
Och banken är tydligen dum i huvudet.
Jag har erbjudit henne två miljoner nospussar.
Men hon säger att hon ska betala tillbaka så snart vår lägenhet är såld.
Och det vill jag inte!
Jag gillar att pussa, men inte att bli pussad.
Så vi befinner oss i ett pressat läge, som ni kanske förstår...
Den dåliga nyheten är att det inte blir någon auktion imorgon.
Men den gode nyheten är att den istället kommer upp på söndag eller måndag.
Så misströsta inte.
Även om Matte har blivit galen så tänker jag sköta mitt jobb som sig bör.
Här till exempel kvalitetssäkrar jag ett av objekten till auktionen.
The show will go on.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Smiley 🙂

27 mars 2020 21:47

Du är så flitig och duktig Mimmi. Förlåt en liten fundering, men kan inte Matte byta bank??? Kanske till en liten, personlig bank på Gotland???
Nospussar Smiley 😘😘😘

Mimmi

27 mars 2020 22:13

Mjau, Det var det som Matte gjorde förra gången som hon bodde på Gotland. Men det verkar inte riktigt hjälpa just nu. De är rädda att försäljningen ska dra ut på tiden på grund av tiden just nu...
Men den lägenheten som Matte vill ha lär ju inte vänta. Fast det är ungefär samma pris.
Tvåbeningar är konstiga.
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

28 mars 2020 08:10

Den här gången ska jag vinna över Sven i auktionen, så det så!!!!!

Mimmi

28 mars 2020 09:54

Klart du ska! Kör hårt!

 
Ingen bild

Björn

28 mars 2020 10:36

Åhh vill matte flytta till Gotland? Det vill jag också. Har nu drygt fem års kötid så jag kan få en hyreslägenhet överallt i stort sett UTOM i Visby där jag vill bo och där kötiden är sjukt lång. Om matte vill köpa en lägenhet - kan hon inte höra med t.ex BlueStep om lån om hennes vanliga bank dummar sig?
Spännande med en auktion i görningen!

Mimmi

28 mars 2020 15:06

Mjau ja. Och eftersom hon har så svårt att gå och så lite energi så vill hon ha havsutsikt. Det är hennes "sista önskan" för resten av livet.
Matte har också börjat fundera på Bluestep men de har fruktansvärt hög ränta.
Banken tycker att Matte har för liten inkomst för att få lån. Men Matte vet ju att hon skulle klara det.

 
Ingen bild

Björn

28 mars 2020 15:44

Ja havet är härligt. Mycket härligt!
BlueStep har högre ränta det är sant men det kanske går att låna hos dem och sen byta till en annan bank när er nuvarande lägenhet är såld? Eller åtminstone byta en del av lånet till en annan bank.
Jag ska inte lägga mig i men jag förstår verkligen att matte vill flytta till den fina och lugna ön.

Mimmi

28 mars 2020 17:08

Mjau, Matte fortsätter att undersöka alla möjligheter. Det är verkligen hennes stora dröm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 25 april 21:03


Mjau, nu är det dags att säga GRATTIS till vinnarna. Naturligtvis var Matte sen med att plocka fram förpackningar och väga och kolla porto. Och naturligtvis måste de flesta tavlor packas extra noga för att inte gå sönder. Till slut har hon ko...

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards