livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Mimmi - 24 mars 2020 14:37


Mjau, idag har Matte planterat penséer på balkongen.
Rufus matte hade köpt dem till oss efter Mattes önskemål.
Och naturligtvis var jag nyfiken som vanligt.
De fick en grundlig undersökning redan när de stod i hallen.
Och när Matte hällde blomjord i en låda kunde jag knappt hålla mig.
Jag som älskar att gräva i jorden...
Så jag ställde mig bredvid henne där i snålblåsten och erbjöd min tassistans.
Matte påstod att hon klarade sig utmärkt själv.
Men det litade jag inte alls på.
Jag såg det som min plikt att noga övervaka hur Matte grävde ner alla sex små plantorna.
Och sen - sen blev det helt snopet för då ställde Matte upp lådan på balkongbordet.
Utanför mitt räckhåll så att säga.
Det tycker jag var riktigt taskigt gjort!
Och sedan gick vi in för att tina upp frusna tassar och fingrar.
Gos blev det också.
Och då var allt förlåtet.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards