livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 mars 2020

Av Mimmi - 21 mars 2020 20:59


Mjau, idag har jag solat!
Det var länge sedan.
Visserligen blåste det rätt mycket så jag letade rätt på en liten hörna i lä och där satt jag sedan och njöt i eftermiddags.
Men efter ett tag blev det ändå lite kyligt.
Så jag varvade med att vässa klorna på trätrallen och att rusa in i full fart.
Bara för att gå ut en stund senare.
Matte tyckte att det blev kallt även i vardagsrummet och drog en filt upp till hakan.
Och tydligen ställde orkidéerna sig på tå och huttrade...
Påstår Matte i alla fall.
Som om jag skulle bry mig...
Jag hade kul i alla fall!
Bilden är en av Mattes favoriter, dock är den tagen en fin sommardag.
Matte har inte ställt upp stolen än och när det fortfarande blåser så här kallt så vill jag ändå inte ligga på en stol.
Hoppas ni också hade sol idag.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards