livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Mimmi - 15 mars 2020 20:55


Mjau, idag var tant Paula här en snabbis.
Hon hade lite saker till mig och Matte.
Som tack fick hon den mat som jag inte längre vill äta...
Det som jag helt klart tyckte bäst om var två kojor till balkongen.
Eftersom vår balkong varken har väggar eller tak så blir mina utekojor blöt vid varje regn och efter ett tag börjar de ruttna.
Då ser Matte till att de slängs och jag blir både ledsen och sur varje gång!
Men nu fick jag två nya (gamla från trasiga klösträd) så nu är min utekoja säkrat i minst ett år framåt.
Dessutom luktade de katt.
Främmande katt.
Matte kan intyga att jag nosade på precis varje centimeter av dem där de stod i hallen.
Jag gillar saker som luktar främmande katt.
Det är så spännande!
Så många meddelanden som finns i lukterna...
Sedan är jag väldigt glad att jag är ensam katt här hemma.
Jag vill gärna lukta.
Men inte träffa!
Det här är mitt hem och mitt kungarike.
Och bara min Matte.
Mina leksaker vill jag heller inte dela med någon annan.
Jag är nöjd som det är.
Men tackar inte nej till lite spännande dofter.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards