livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Mimmi - 11 mars 2020 19:44


Mjau, Matte är verkligen omöjligt!!!
Man vet aldrig vad hon ska hitta på...
Tant Maja ringde för en stund sedan och frågade förstås hur det var med mig.
Mimmi blev lite traumatiserad idag, sa Matte helt obekymrat.
Då blängde jag lite sur på henne.
Jag är inte traumatiserad.
Men Matte tar sig alldeles för stora friheter!
Vet ni vad hon gjorde idag?
När hon lyfte upp mig för en liten flugövning så släppte hon inte ner mig utan la mig i hennes famn!
Fattar ni vilket övergrepp?
Naturligtvis tyckte jag att hon var galen.
Jag sparkade allt jag orkade för att göra klart för henne att det inte var acceptabelt.
Och då släppte hon ner mig.
Jag vet inte riktigt varför jag inte fräser, river eller biter henne när hon är så dum mot mig.
Kanske jag borde anlita en kattpsykolog för att lära mig att stå på mig ordentligt?
Jag tror att jag har blivit en mes...
Inte hade jag problem med att visa var skåpet skulle stå för några år sedan.
Vad som hände sedan vet jag inte riktigt.
Matte kallar det för kärlek och trygghet.
Jag kan bara konstatera att jag inte kan bli arg på Matte.
Attans också!
Nu ligger jag bredvid henne i soffan och känner mig lite traumatiserad.
Eller bara trött?
Bilden får tala för sig själv...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards