livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 4 mars 2020

Vad gör ni???

Av Mimmi - 4 mars 2020 20:20


Mjau, idag känner jag mig ledsen.
Inte för att Matte bara sover.
Och inte för att jag fick leka själv.
Det klarar jag fint.
Men.
Det har bara kommit in ett enda bud!
Ett enda.
Molly har höjd sitt bud till 150 kronor på nr 2. Tack Molly!
Så jag undrar vad ni andra gör?
Matte och jag jobbar hårt på att hitta fina saker till auktioner hela tiden.
Vi jobbar hårt med själva auktionerna.
Vi vill kunna hjälpa behövande katter trots liten inkomst.
Men då behöver vi er hjälp!
Det är bara tre dagar kvar och den sammanlagda summan har inte ens kommit upp till en tvåtusing.
Så jag känner mig ledsen.
Kom ihåg att ni inte bara budar för att få något som ni vill ha utan även samtidigt skänker pengar till katter som är i stort behov av dessa pengar!
Nu hoppas jag att jag får vara glad igen imorgon.
Mjau!

 
 
Ingen bild

T

4 mars 2020 20:45

Mjau, jag förstår att du är ledsen att inte mycket hänt idag. Min matte har en ursäkt och det är att hon var i Stora Staden idag för att ha sin bil besiktigad. Jag fick påminna henne om denna händelse, för hon hade skrivit fel dag (men rätt datum) i sin almanacka.....suck.
Detta visar tydligt att hon verkligen behöver almanackan, nr 9, så jag höjer hennes bud på den till 200 kr.
Jag ska kolla litet mer i morgon också, så får vi hoppas att andra gör likadant.

Mimmi

4 mars 2020 20:54

Mjau, så bra att du håller koll på din matte! Tvåbeningar skulle aldrig klara sig utan oss. Så mycket är säkert!
Nospussar

 
Ingen bild

Molly

4 mars 2020 20:54

Hoppas jag gör dig lite glad nu Mimmi, jag höjer mitt bud på nr 2 till 200kr och budar på nr 6 med 300kr
Nosspussar från Molly och matte 💕🐾

Mimmi

4 mars 2020 20:55

Mjau, nu blir jag väldigt glad!!!
Tack snälla Molly!
Nospussar

 
Ingen bild

Sven

5 mars 2020 05:20

Buff Mimmi! 300kr för nr 8!

Mimmi

5 mars 2020 11:34

Tack Sven!
Nospussar

 
Ingen bild

T

5 mars 2020 09:39

Matte tycker den där fina träbiten i trä är värd att buda över Sven på, så det gör hon. Alltså nr 8, 275 kr.

Mimmi

5 mars 2020 11:35

Mjau, det måste Sven ha känt på sig för han höjde sitt bud till 300 kr i morse.
Nospussar

 
Ingen bild

T

5 mars 2020 12:21

Mjau, vafalls om träbiten och Svens bud. Håller med om att den är fin. Nåväl. Klofilen, nr 4, är inte så dum heller, så jag budar över mig själv till 150 kr på den.

Mimmi

5 mars 2020 13:46

Mjau, du är så snäll, Tommi!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards