livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Mimmi - 20 februari 2020 20:55


Mjau, idag har mina ovänner kommit upp.
Hemsktjänsten har släpat upp pelargonerna...
Matte har klippt ner dem och vattnat dem och sedan var energin slut och vi gick och la oss.
Men jag gillar inte lukten på pelargonerna.
Man vill verkligen inte tugga på dem.
Dessutom tar de plats från min lekyta här hemma!
Bara en sån sak.
Just nu bidar jag min tid.
I nattens mörker, när Matte sover och inte ser ett dyft, då ska jag se om jag kan stoppa tassarna i jorden och undersöka den.
Om jag lyckas med att krafsa ut mycket jord så kanske de dör...
Det skulle vara optimalt.
Då kan de inte stå där i sina krukor och se malliga ut...
Orkidéerna ser alltid malliga ut.
Och hibiskusarna verkar tro att de kan ta över alla fönster.
Men de luktar i alla fall inte illa som pelargonerna.
Nä, jag ska låtsas som ingenting och slå till när Matte inte ser.
Säg hejdå, pelargonerna...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards