livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 februari 2020

Av Mimmi - 19 februari 2020 21:13


Mjau, idag har jag haft tråkigt.
Matte satte på sig jeans och en tröja och då vet jag ju att hon ska lämna mig ensam.
Så jag började tjura redan medan hon åt frukost.
Och mycket riktigt, sedan försvann hon.
Tog sin sjukresetaxi och åkte till läkaren.
Jag satt kvar med min trumpna min i hallen och tyckte att livet var djupt orättvist.
Sedan gick jag och la mig.
Jag sov gott när Matte kom hem men jag kom ändå fram eftersom hon ropade på mig.
Hon satte igång prisman i fönstret eftersom solen sken så jag kunde springa runt och leka.
Under tiden fixade hon mat till mig.
Och medan jag åt smög hon iväg och la sig och somnade bums.
Vilken besvikelse!
Jag hade ju velat gosa först...
Men hon bara sov, fast jag trampade runt på hennes kudde och tuggade lite på hennes hår.
Vad gör man då?
Man går och rita med sitt snöre.
Jag tror att det blev en tvåbening...
Hoppas att Matte piggnar till lite nu på kvällen och både orkar gosa och kanske även kasta några bollar.
Annars kommer jag nog dö av tristess...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards