livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Mimmi - 17 februari 2020 19:30


Mjau, idag vill jag säga Stort Grattis till min kompis Tommi som firar hela 14 år hemma hos sin matte.
Hur gammal han är vet dock ingen riktigt.
Han måste haft ett hem någon gång innan eftersom han inte var skygg.
Hur som helst har han hittills haft 14 år som kung i sitt hem på landet med ett stort eget revir som han kontrollerar noga varje dag.
Själv har jag kommit på en mycket bra idé.
Godisvatten.
Igår kväll när Matte kastade lite godis till mig tog jag en bit och la den i vattenskålen.
Sedan plaskade jag runt med den medan Matte av okänd anledning suckade och himlade med ögonen...
Jo, jag gjorde faktiskt några försök att få ut den, men eftersom det visade sig svårare än jag trodde så tyckte jag helt enkelt att den låg bra där den låg.
Sedan drack jag mycket vatten eftersom det smakade ju godis!
Jag kan verkligen rekommendera detta.
Tyvärr så bytte Tråkmatte ut mitt vatten efter några timmar.
Men jag lovar att jag kommer göra det igen!
Testa ni också, vet jag.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards