livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 6 februari 2020

En stor dag

Av Mimmi - 6 februari 2020 14:47


Mjau, idag är det en stor dag.
Matte och jag firar hela 5 år tillsammans!
Den 6/2 för fem år sedan var en fredag.
Det var kallt och snö på marken.
Och jag var så himla rädd...
Men Matte var så snäll och tålmodig och kärleksfull.
Jag fick utvecklas i min egen takt och jag trivdes alltid mycket bra.
Även under de första åren när jag inte ville bli klappat.
Då, för 5 år sedan trodde jag aldrig att jag skulle älska och lita på en tvåbening.
Men titta på mig idag!
Gosigare katt får man leta efter.
I april för två år sedan släppte jag de sista hämningarnar och sedan dessa jobbar jag på att ta igen allt gos som jag gått miste om.
För fem år sedan visste jag inte att livet kunde vara så här underbart.
Tänk om alla skyggisar fick egna hem med tvåbeningar med oändligt många tålamod.
Vi före detta skyggisar brukar bli väldigt kärleksfulla pälsklingar!
Och eftersom jag är utefödd och uppvuxen och ingen vet när jag fyller år så firar jag som vanligt min födelsedag idag på min adoptionsdag.
Idag fyller jag antagligen ungefär 7 år!
Och det tycker jag ska firas.
Ikväll när Matte har somnat så får alla mina kompisar komma hit på fest.
Det blir tonfisk och godis och en spännande tass boll-match!
Ni kommer väl?
Mjau!

 
 
Amisa

Amisa

6 februari 2020 15:52

Vilken tur att du har en så tålmodig och kärleksfull matte, men jag misstänker att hon har lika mycket glädje av dig som du har av henne!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Mimmi

6 februari 2020 17:47

Mjau, självklart. Vi älskar varandra!

 
Ingen bild

T

6 februari 2020 16:15

Grattis Mimmi på din 7-årsdag och Grattis till er båda på er 5-årsdag. Tänk vad mycket som har hänt under dessa år - speciellt under de senaste åren, som du säger med mys och trygghet för dig.
Och Mimmi ...*visk,visk...* vi ses ikväll när matte somnat! Jag tar också med mig litet tonfisk så det räcker till alla.
Tass och nospuss

Mimmi

6 februari 2020 17:49

Mjau, jag är en mycket lycklig lottat katt!
Vi ses ikväll.
Nospussar

 
Ingen bild

Smiley 🙂

6 februari 2020 16:20

Kattsingen också, jag missade Din & Mattes stora dag! Så går det när personalen inte gör anteckningar. Önskar Du dig något i efterskott? Självklart kommer jag på ditt party! Nospussar Smiley 🌹😘🌹

Mimmi

6 februari 2020 17:54

Mjau, jag har nog allt en katt kan önska sig.
Fast jag önskar mig en livslevande fjäderkotlett att det jaga och leka med...
Men Matte säger att där går gränsen.
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

6 februari 2020 19:38

Vi är på väg, Sven, Räkan å jag! Vi har med oss flera påsar med Dreamisar!!!

Mimmi

6 februari 2020 19:43

Vad bra! Jag ska se till att få Matte i säng. Hon är ändå krasslig igen så det blir en lätt match.

 
Ingen bild

Molly

6 februari 2020 23:28

Grattis till er båda som hade turen att träffas! 💕🐾

P.S Har matte somnat nu så kommer jag, här ska det partajas 🎉 Nospussar Molly

Mimmi

7 februari 2020 00:03

Tack! Du är så välkommen!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards