livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 februari 2020

Av Mimmi - 2 februari 2020 18:07


Mjau, när det är soligt får jag extra mycket energi.
Jag rusar runt och leker hej vilt!
Dessutom har solen kommit upp så pass mycket nu att den når det stora prisma som hänger i fönstret.
Då sätter Matte den i gungning och jag försöker att fånga alla regnbågsfärgade prickar som flyger runt på tak, väggar och golv.
Himla skojig!
Matte är inte alls lika pigg.
Men hon jobbar på med att packa vinsterna.
Hon gör lite och vilar.
Sedan gör hon lite till och vilar igen.
Så det blir nog klart till hemsktjänsten kommer imorgon.
Vi har fått in nästan alla betalningar.
Alla som swishat.
Sedan vet jag ju att imorgon kommer det synas betalningarna från Cornelia och Smiley.
Däremot har jag inte fått någon kontakt med Anna, som lagt bud och vunnit nr 12.
Någon som vet vem det är?
Mjau, hör av dig, Anna!
Oj vad jag längtar efter att få in alla betalningar och sedan kunna swisha hela beloppet till Laila's katthjälp.
Det är det absolut bästa med varje auktion!
Solen nådde även pusslet som Matte har satt upp på väggen, i alla fall halva.
Det tyckte Matte var väldigt vacker.
För det är ju katter som fick sola sig.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards