livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 29 december 2019

Av Mimmi - 29 december 2019 18:10


Mjau, igår kväll kom Matte på att det väldigt snart är nyårsafton.
Med andra ord den värsta kvällen och natten som finns på hela året!
Vi firar aldrig.
Vi försöker bara att överleva.
Hur som helst så började Matte rota runt i min matlåda och plockade fram en burk.
Sedan tog hon undan Fortiflora och strödde istället vitt pulver över min blötmat.
Jaha, är det dags för knark igen, frågade jag.
Absolut, sa Matte.
Vi borde ha börjat redan på julafton!
Det är alltid lätt att vara efterklok.
Men nu har jag bara tre dagar på mig att äta Zylkene och kanske känna mig en aning lugnare på nyårsafton.
Förhoppningsvis.
Jag, tillsammans med alla katter och hundar och alla vilda djur väntar och längtar efter ett fullständigt förbud för alla fyrverkerier som låter.
Det är så många djur som måste sätta livet till varje nyårsafton för att de blir skrämda till döds.
Det känns så otroligt onödigt!
Bara för att vissa tvåbeningar har för mycket pengar och måste bränna dem på detta dumma sätt...
Tänk bara alla fina fjäderkottletter som kommer att dö av skräck.
De är ju så roliga att spana och lyssna på.
Inte ska de väl behöva dö?
Jag vet ju att tvåbeningar är mycket konstiga.
Men det här toppar faktiskt allt.
Vissa tvåbeningar är helt enkelt dumma i huvudet!
Så nu får jag äta "knark" några dagar.
Hoppas att ni inte är lika rädda som jag är.
Eller att ni också får knark...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards