livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 december 2019

Av Mimmi - 27 december 2019 21:13


Mjau, idag har Matte skrämt mig ordentligt!
På juldagen larvade sig Matte, tant Lotta och hennes familj ordentligt med konstiga saker att ha på huvudet.
Eftersom Matte är så trött och har så ont så försökte hon att återskapa känslan.
Hon tog sin, gick till badrummet och satte den på sig.
Sedan log hon lite på försök.
Det blev ett ganska snett leende.
Sedan kom hon ut och hade genast glömt bort vad hon hade på huvudet.
Men jag stirrade på henne med stora ögon, backade lite och skjöt en halv rygg!
Och Matte fattade ingenting...
Hon böjde sig fram och frågade - men vad är det med dig, älskling?
Sedan la hon märke till att jag stirrade upp över hennes huvud och fattade.
Hon skrattade och satte sig på huk så att jag kunde nosa på det där konstiga.
Jo, jag är ju faktiskt ganska modig nuförtiden och jag ställde mig på bakbenen och nosade lite misstänksam.
Sedan skrattade Matte igen och tog av sig det där läskiga.
Och sedan gick vi och la oss, utan något alls på huvudet.
Mycket bättre om ni frågar mig!
Tvåbeningar är riktigt konstiga ibland...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards