livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 december 2019

Av Mimmi - 25 december 2019 23:36


Mjau, tro det eller ej men Matte var borta hos tant Lotta i tolv timmar.
Åt en massa god mat och drack julmust och lite vin, och spelade julklappsspelet.
Jag fick också lite julklappar. Men de packar Matte upp först imorgon.
Oj vad glad jag blev när hon kom hem!
Jag vet inte riktigt hur hon klarade sig utan gos så här länge.
Själv klarade jag mig knappt...
Men nu ska vi gå och lägga oss på en gång och gosa!
Det insisterar jag på.
Och medan Matte var borta så roade jag mig med att rimma lite.
"Matte är en blomsterdräng,
Vi tackom henne så gärna.
Hon vattnar blomkrukor 25,
Allt för den ljusa stjärna (eller för alla blommor?)
Mitt vatten hon byter varje dag
Allt till mitt välbehag."
För jo, jag får färsk vatten varje dag medan blommorna bara får det en gång i veckan.
Ändå så blommar det både orkidéer och hibiskus.
Men finast" blommar" jag förstås!
Men det var också lite sorgligt, för den här gången kom Matte hem utan doft från min kompis Saga på kläderna.
Saga blev ju hastig sjuk och var tvungen att somna in i höstas.
Jag saknar de hemliga doftmeddelanden som vi brukade skicka till varandra.
Hon var en mycket fin kompis.
Men själv är jag väldigt levande, och nu vill jag ha gos!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards