livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 september 2019

Av Mimmi - 22 september 2019 17:48


Mjau, idag är Matte tråkigt.
Extremt tråkigt!
Hon bara ligger i sängen sedan igår när hon kom hem.
Oftast sover hon.
Men om hon öppnar ögonen så får man passa på att lägga sig tätt intill och kräva gos.
Jag vill ha mycket gos idag eftersom jag knappt fick något igår.
Men Matte sover på tok för mycket.
Så jag lekte själv och ställde till med en ordentlig röra i vardagsrummet.
Och så dränkte jag en boll igen.
Samma boll som i fredags faktiskt.
Men med andra sidan upp den här gången.
Kom inte och säg att jag inte varierar mig!
Matte sa att hon hade väntat sig något bättre än en dränkt boll idag.
Eftersom det är söndag.
Men jag hade faktiskt väntat mig något bättre än en halvdöd Matte...
Så jag tycker att vi är kvitt!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards