livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 12 september 2019

AUKTION

Av Mimmi - 12 september 2019 17:00


Mjau, då är det dags! 

För auktionen till förmån för Tommis veterinärkostnader. 

Så att han kan få sina tänder fixade och bli pigg och glad igen. 

Jag hoppas att ni är laddade? 

Vi gör precis som vanligt. 

Bud kan läggas här eller på Mattes Facebooksida i ett speciellt inlägg. 

Kom ihåg att alltid skriva numret på det objektet ni vill buda på, annars blir Matte snurrig i huvudet... 

Och som vanligt tillkommer det porto för allt som ska skickas till vinnaren.

Auktionen avslutas på torsdag 19/9 klockan 20:00. 

Jamen då kör vi igång! 


1) 

Vi börjar med ett par matskålar eftersom Tommi har svårt att äta. Man blir ju lite extra hungrig bara man tänker på det... 

Och då kan det ju sitta fint med en ny uppsättning för blötmat och torrfoder. 

Rostfritt stål i ett ställ av bambu. Med smidiga handtag i sidan för att flytta eller ta loss skålen. 

31*15*6 cm matglädje. 

Utropspris 75 kronor. 


 

 




2) 

Sedan har vi en riktigt rund och god och glad katt. Så som vi hoppas att Tommi snart blir igen. 

En extrem charmig hittekatt som alltid kommer få dig att le. 

Ihålig glaserad porslin. Ca 17*14 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 

 




3) 

Den här hårdstoppade katten innehåller kattmynta och kan bli en fin leksak. Men den duger även som prydnad. Tjusigt värre! Jag har en egen och både Matte och jag gillar den. 

14*16 cm inklusive svansen. Donerat av Tommi. 

Utropspris 65 kronor. 


 

 




4) 

Matte påstår att det snart blir höst. Och då vill tvåbeningarna dricka mycket te och kaffe. 

Din tvåbening kanske behöver en ny kopp? 

Naturligtvis måste det vara katter på koppen, det är ju inget att diskutera om. 

Höjd 9,5 cm, diameter 8 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 

 




5) 

Din tvåbening kanske även behöver en ny kökshandduk? 

Då kan jag erbjuda en med samma mönster som koppen! Då kanske du får mat varje gång din tvåbening är i köket. Värd ett försök, tycker jag! 

Stor handduk med finaste mönstret. Mått ca 80*68 cm. 

Utropspris 50 kronor. 


 




6) 

Husse eller Matte kanske även behöver ett nytt förkläde i köket? 

Sätt tassarna på det här så får du säkert provsmaka under matlagningen! 

Stort förkläde med en massa hungriga katter på... 

Utropspris 60 kronor. 


 




7) 

Om husse eller matte dricker mycket kaffe kan det vara bra med ett kaffemått. 

Fast man kan även mäta andra saker. Som torrfoder till exempel! 

Fin liten skopa i trä, 10 cm lång. 

Utropspris 45 kronor. 


 




8) 

Eller så kanske din tvåbening föredrar ett glas fnittersaft? 

I så fall behövs det något att stänga flaskan med så inte allt fnitter kommer ut på en gång... 

Stiligaste förslutning för vinflaska som finns, helt klart! 

Utropspris 50 kronor. 


 




9) 

Om du också vill ha fnittersaft så får du tar till kattmynta. 

Här en söt bläckfisk med kattmynta. Mycket roligt att leka med. 

Ca 8,5 cm inklusive ben. Donerat av Tommi. 

Utropspris 45 kronor. 


 




10) 

Om din tvåbening behöver äta piller eller vill ha med sig några i väskan eller vid sängen så ska det vara lite fin förstås. Tommi har donerat den här fina lilla burken med motiv av Rosina Wachtmeister. 

Tre fack och en spegel i locket. 

Diameter 5,5 cm, höjd 1,8 cm. 

Utropspris 55 kronor. 


 




11) 

Behövs det piller till en hel vecka? Då finns det den här underbara asken med motiv av Rosina Wachtmeister. Även den donerat av Tommi. 

Sju fack och spegel i locket. 10*3*1.5 cm. 

Utropspris 60 kronor. 


 




12) 

Och sist men inte minst en väldigt fin krok i svart metall. Katten och musen med fyra krokar. 

Den pryder sin plats precis var som helst. 

Jag vet inte riktigt om katten har hypnotiserat musen eller om de kanske är vänner? 

Hur som helst ett bra ställe att till exempel förvara godispåsar... 

21*11 cm. 

Utropspris 65 kronor. 


 

 


Då har ni sett allt och kan nu börja buda hejvilt! 

Jag ser fram emot en spännande auktion. 

Mjau på er! 

 
 
Ingen bild

Smiley

12 september 2019 17:53

Då kör vi igång! Jag gillar ju att leka, så 200:- för objekt nr. 9. mat & godis är ju inte så dumt, så 200:- bjudet på objekt nr. 1.
Nospussar Smiley

Mimmi

12 september 2019 18:10

Mjausig tack för dina bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

12 september 2019 18:54

Jaaaa! Då kör vi igång!! 200kr för objekt 7!
Försök stoppa mig den som kan!
Buff odågan Cornelia

Mimmi

12 september 2019 18:58

Hihi, ingen försöker stoppa dig, sötnos!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

12 september 2019 21:06

Ojojoj denna gång gör du det ännu svårare att välja vad man ska buda på. Så många fina saker.
Jag gör så att jag avvaktar med bud tills jag sett hur det går med budandet. Det gäller ju att få in så mycket som möjligt till Tommi.
Mina bud kommer alltså först i nästa vecka men kommer gör de!

Mimmi

12 september 2019 21:29

Mjau, då väntar jag på dig.
Men det finns redan flera bud på Facebook.
Det blir en spännande uppdatering imorgon kväll.

 
Ingen bild

Agneta

12 september 2019 23:07

Buda på
Nr 4 100kr
Nr 5 100kr
Nr 6 100kr
Nospussar & godnatt!

Mimmi

12 september 2019 23:38

Mjausig tack för dina bud!
Nr 5 har redan bud på 100 kr.

 
Ingen bild

Alice

13 september 2019 19:59

Vi jamar 200 kr för nummer 11
*nosbuffar*

Mimmi

13 september 2019 20:22

Mjau, så underbart!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 18 mars 22:13


Mjau, som vanligt när Matte är sjuk så anstränger jag mig lite extra för att göra allt för henne. Jag kontrollerar hennes andning, särskilt när hon sover. Jag pussar henne i tid och otid. Jag lägger torra blad framför sängen. Och naturligtv...

Av Mimmi - Söndag 17 mars 21:21


Mjau, idag fick jag de sista betalningarna. Eller egentligen får jag den sista imorgon, men den är redan inräknat. Så Matte fick räkna - för säkerhets skull flera gånger - och sedan fick jag swisha vinstpengarna till Remingtons Kattlya. 4385 ...

Av Mimmi - Lördag 16 mars 18:26


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna! Och ett stort tack till alla som har varit med och budat och bidragit på något sätt. Eftersom Matte har fått ryggskott och föredrar att inte röra sig alls just nu så kan det dröja några dagar...

Av Mimmi - Fredag 15 mars 21:52


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på den där vinsten som man verkligen vill ha! På lördag klockan 18 är mjauktionen slut. Jag tror faktiskt att ni kan lite, lite bättre. Här kommer sista uppdateringen: 1) 100 kr, Carina 2) 1...

Av Mimmi - Torsdag 14 mars 22:30


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mjauktionen. Matte och jag har suttit här och väntat på flera bud men det har inte hänt så mycket. Här hemma har det inte heller hänt särskilt mycket. Som vanligt är Matte ganska trött på torsdagar. Me...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards