livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 1 september 2019

Södertälje katthem

Av Mimmi - 1 september 2019 18:15


Mjau, ni väntar antagligen redan på en utförlig berättelse om Södertälje katthem. 

Igår var Matte alldeles för trött. 

Men efter att hon har sovit hela natten och nästan hela dagen och dessutom tagit en massa värktabletter så har jag tvingat henne att ta upp sitt sekreterarejobb igen. 

Matte åkte till Södertälje katthem med färdtjänsten. 

Det tog en hel timme. 

Men det var ändå betydligt enklare än att åka med kollektivtrafiken som brukar ta två timmar och en massa byten. 

Nu kunde Matte sitta i taxin och slappna av och halvsova istället. Så hon hade energi kvar när hon väl var framme. 

Hon började med att fika med en av sina bloggläsare, matte till Sven, Cornelia och Räkan. 

De hade mycket trevligt och roligt. 

Sedan gick Matte och hälsade på katterna. 

Naturligtvis blev hon kär i flera stycken, precis som vanligt. 

Men hon vet ju min iställning till inkräktare i mitt revir... 

Två stycken visade tydligt att de ville följa med henne hem också. 


 

Den här lilla sötnosen som bara har en liten stump kvar istället för en svans var mycket pratsam och gned sig mot Mattes finger genom gallret. 

Och den här, som faktiskt är blind. 

Men kontaktsökande. 

Matte pratade och den kom fram direkt. 


 

Naturligtvis har Matte glömt vad de hette. 

Typisk Matte alltså! 

Men det fanns en katt som hon kommer ihåg vad den hette. 

Enkelt givetvis, eftersom det var bloggkatten Isadora, Södertälje katthems egen bloggkatt. 


 

Hon låg och sov först men blev piggare efter en stund. 

För då kom blogghjälpen och började leka med henne. 


 

Det föll damen i smaken och snart blev det en riktig dragkamp mellan Isadora och blogghjälpen... 


 

Precis så där gillar jag också leka med Matte och ett snöre! 

Men sedan upptäckte Matte något mer. 

Jag har ju varit försäkringsfadder till en katt på Södertälje katthem. 

Först var det ursnygga Karo och sedan någon röd historia som Matte heller inte kommer ihåg namnet på. 

Sedan, när Matte skulle förlänga betalningen i somras så var hon tvungen att pausa eftersom det var krångel med Försäkringskassan och pengarna räckte inte till. 

Nu har det dock löst sig och Matte fick pengar redan i måndags. 

Och ända sedan dess har jag tjatat på henne att hon måste betala för fadderskapet igen. 

(Matte swishade idag!) 

Men titta på det här då. 


 

Jag har blivit försäkringsfadder åt Isadora! 

Det passar ju jamarbra ju! 

En bloggkatt och en bloggkatt. 

Det gillar jag. 

Och sedan gick Matte till secondhandbutiken för att shoppa loss innan färdtjänsten skulle komma för att ta henne hem. 

Nu undrar ni givetvis: hittade hon någon koja??? 

Jag vet faktiskt inte. 

Matte säger att hon tror att hon har hittat en lösning. 

Hon skulle ha testat den ikväll. 

Men så kom det en kraftig åskskur på eftermiddagen när vi låg och sov. 

Och nu vill Matte avvakta eftersom allt är väldigt blött på balkongen. 

Jamen kattsingen också! 

Jag vet ju att ni är nästan lika nyfiken som jag är... 

Och det ska regna ännu mer ikväll och inatt. 

Matte köpte även fler saker men det tänker jag visa imorgon. 

För nu vill Matte gå och lägga sig igen. 

Mjau på er! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards