livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 augusti 2019

Av Mimmi - 27 augusti 2019 20:53


Mjau, igår har Matte skruvat och grejat och svettat som bara den!
Jag var rätt nyfiken, kände liksom att det skulle kunna vara till mig.
Och mycket riktigt, det visade sig att det skulle vara min nya utekoja.
Läs noga här : skulle vara, inte är...
För jag är inte nöjd med den!
Den liknar inte alls mina två föregående utekojor alls.
Jag är mer än skeptisk och efter ca 30 timmar vägrar jag fortfarande att ligga där.
Nu kanske ni säger att jag kommer vänja mig?
Nej då.
Alla kojor som jag gillar har jag accepterat inom en timme.
Det som jag inte gillar det gillar jag inte.
Så det så.
Matte hade tänkt att det skulle vara perfekt eftersom dynorna inklusive brädorna ligger lösa och kan plockas in när det regnar.
Aldrig mera mögel.
Men jag vill ha det mysigt.
Och det här tycker jag inte är mysigt.
Jag tror att jag ska skicka Matte till Södertälje katthem på lördag.
Hon kanske kan hitta något bättre där.
De kommer ha halva priset på transportburar och leksaker då.
Och så brukar de ha gott fika också.
Matte gillar ju att fika...
Sedan ska hon hälsa på bloggkatten Isadora och alla andra katter naturligtvis.
Och fynda lite på loppiset.
Synd bara att inte jag kan följa med!
Jag är lite avundsjuk på Matte där.
Hoppas verkligen att hon tar sitt förnuft till fånga och hittar något bra till mig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards