livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 augusti 2019

Av Mimmi - 23 augusti 2019 21:01


Mjau, det är väl ingen som missat att jag var väldigt missnöjd igår?
Som vanligt när jag är missnöjd - vilket bara händer mycket sällan - så hittade jag på en massa dumheter, som Matte uttrycker det.
Jag försökte få bort papptallrikarna runt en krukväxt.
Jag lade en... öh... korv utanför lådan.
Och jag tog av ängeln skon igen.
Jag funderade på att även ge mig på ängeln men eftersom Matte råkade sitta bredvid och tittade sträng på mig så lät jag bli.
För den här gången.
Istället grävde jag ner huvudet under filten och påstod att det inte var jag eftersom jag inte var där.
Mycket logiskt, eller hur?
Jag gjorde även fler dumheter.
Men eftersom Matte inte upptäckt dem än så tänker jag inte avslöja det här...
Idag har det regnat hela dagen så jag har ändå inte gått ut.
Men jag kunde se genom fönstret att kattongen som Matte hade ställt ut igår hade klappat ihop till en blöt hög.
Kanske jag ska använda den som toa nästa gång jag går ut?
Eller den där lövhögen som ligger i hörnet där kojan hade stått.
Vi får se.
Om jag inte tar och kör balkong-bojkott.
Då kommer Matte garanterat bli väldigt orolig för mig.
För att jag egentligen älskar balkongen.
Men det kanske blir svårt eftersom jag egentligen älskar balkongen som sagt...
Attans också!
Det är faktiskt inte alldeles enkelt att hämnas på Matte.
Men jag tar gärna emot tips.
Mjausig helg på er!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards