livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 augusti 2019

Av Mimmi - 22 augusti 2019 18:53


Mjau, idag var Matte ännu dummare än vanligt.
Hon tog bort min älskade koja på balkongen!
Fattar ni?
Jag fattar ingenting.
Matte säger att den är mögligt och har varit så sedan i våras.
Jaha, och?
Det bryr väl inte jag mig om?
Matte säger att det inte är bra för hälsan med mögel.
Nähä, men det är inte bra för min hälsa att vara utan koja på balkongen!
Matte har ställt dit en kattong istället.
Hon måste skoja.
Jag gillar faktiskt inte kattonger.
Och det vet hon.
Jag gillar bara mysiga kojor med mjuka kuddar.
Matte säger att det ändå blir höst nu och en ny koja skulle bara regna sönder och också börja mögla.
Därför kattongen.
Jag vet inte om jag överlever ett liv utan utekoja.
Det blev väldigt hastigt idag eftersom hemsktjänsten var manlig och Matte tyckte att han kunde konka på den till grovsoprummet.
Så här står jag utan koja och vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag känner mig hemlös!
Buhu...
Matte är sååå dum!!!
Vad gör jag nu?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards