livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 augusti 2019

Av Mimmi - 21 augusti 2019 19:56


Mjau, era inlägg här och på ansiktsboken har visat att jag har rätt och Matte fel.
Jag visste väl det!
Tack för allt stöd.
Jag funderar faktiskt på att ge Matte utegångsförbud också.
Igår var hon ute på grönbete.
Egentligen skulle hon till läkaren men eftersom han blev sjuk bokade hon om bilen och träffade istället tant Maja i en park.
I parkens café fanns det massor med orädda fjäderkoteletter.
Men tror ni att Matte tog hem några till mig?
Nix.
Vilken besvikelse!
Sedan var hon så trött när hon kom hem så hon glömde att låsa dörren.
Den stod olåst i över ett dygn.
Tänk om det kommit en tjuv!
Nu har vi visserligen inga värdesaker.
Men jag.
Tänk om någon hade försökt att tjuva mig!
Vilken KATTASTROF!!!
Även om Matte var hemma hela tiden så sov hon ju mycket.
Så det är inte säkert att hon hade märkt om det hade kommit in någon.
Ja, det blir helt klart utegångsförbud!
Dessutom var jag ju tvungen att ta extra mycket tass om henne igen.
Som alltid när hon kraschar ihop.
(Det räcker tydligen med två timmar i en park.)
Som ni kan se så håller jag henne i handen.
Visst är jag en snäll kisse?
Jag håller hennes hand - med mitt huvud...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards