livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 augusti 2019

Av Mimmi - 14 augusti 2019 19:55


Mjau, jag glömde ju berätta om att jag har ätit sallad!
Och då pratar jag inte om den räksallad som Tommis matte hade med sig i måndags.
Att Matte fick dela med sig av räkorna var ju en självklarhet.
Men Matte äter rätt mycket sallad på sommaren.
I helgen hade hon blandat sin isbergssallad med en rest hemgjord potatissallad med gräddfil.
Jag tyckte att det luktade spännande och fick smaka.
Norpade åt mig en bit sallad med gräddfil på och tuggade.
Släppte den i soffan (Matte blundade).
Tuggade igen till all gräddfilen var borta.
Sedan tappade jag intresset.
Nästa gång tar jag gärna gräddfil utan sallad, tack!
Brukar ni äta sallad eller andra konstiga saker?
Eftersom jag nästan aldrig visar intresse för Mattes nästan uteslutande vegetariska mat så får jag alltid smaka om jag visar intresse.
Men det händer som sagt väldigt sällan och hittills har jag inte hittat något som verkligen är gott.
Och ni kanske vill veta hur det går med auktionen?
Tyvärr har det inte hänt så mycket sedan igår.
Jag har försökt att ännu en gång att göra katthemmet uppmärksam på auktionen.
Om de inte reagerar får de nog skylla sig själva.
Synd om det inte blir mer pengar än så här.
Jag gör redan mitt bästa.

1) 300 kr, Charlotta
2) 100 kr, Smiley
3) 100 kr, Charlotta
4) 50 kr, Hanna
5) 150 kr, Tommi
6) 330 kr, Smiley
7) 150 kr, Cornelia
8) 150 kr, Sven
9) 150 kr, Björn
10) 150 kr, Räkan
11) 100 kr, Agneta
12) 150 kr, Sven
Vi hörs igen imorgon kväll.
Nospussar till alla budgivare!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards