livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2019

Av Mimmi - 7 juli 2019 00:18


Mjau, vi försov oss även idag.
Men Matte vaknade "redan" klockan 15.
Och jag kan väl avslöja också att det är en badkarsbräda vi har fått.
Så att Matte kan ligga i badet och läsa och dricka champagne samtidigt.
Och att jag kan ligga bekvämt bredvid.
Hahaha...
Nej, tyvärr är det bara så att Matte har blivit för lat för att stå upp när hon duschar.
Personligen är jag mycket skeptisk till brädan även om Matte har lagt leksaker och godis på den.
Den inkräktar helt klart på min integritet!
Och jag väljer att gå i en båge runt den.
Men den ska hur som helst flytta till badrummet nu.
Dumma bräda.
Jag ska bita dig.
Någon gång!


Av Mimmi - 5 juli 2019 23:36


Mjau, idag har vi försovit oss rejält!
Matte vaknade på förmiddagen och vi gosade en stund.
Sedan ville hon sova lite till.
Lite?
Hon vaknade först klockan fyra på eftermiddagen!
För att jag jamade i sömnen.
För självklart höll jag henne sällskap.
Vi gosade en halvtimme till innan Matte tyckte att vi skulle gå upp.
När jag hade ätit lite ville jag gå och gosa med Matte i sängen igen.
Men då sa Matte att det kanske ändå var läge att vara vaken ett tag.
Och att hon också behövde äta något.
Sedan fortsatte vi att gosa i soffan lite senare.
Vi skyller på regnvädret helt enkelt.
För inte är vi väl sjusovare inte!
Tror jag.
Vi brukar sova längre än klockan sju på morgonen nämligen...
Förresten hoppas jag på fler gissningar om den mystiska grejen som har invarderad vårt hem igår.
Har ni ingen fantasi?
Mjau!

Av Mimmi - 4 juli 2019 18:07


Mjau, idag fick Matte hem en leverans.
Något skumt.
Hon skruvade ihop det och ställde det på golvet så att jag kunde bekanta mig med det.
Men jag är ytterst skeptisk.
Det ser inte ett dugg roligt ut.
Och inte luktar det något heller.
Kan ni hjälpa mig?
Vad kattsiken har vi fått?
Någon kanske kan klura ut det...

Av Mimmi - 3 juli 2019 21:24


Mjau, jag känner mig busig.
Då vill jag helst grabba tag i Mattes hand med tänder och klor...
Men det gillar inte Matte.
Så när jag vill busa så får jag göra det i sängen med Mattes fot - med täcket emellan.
Matte viftar med foten under täcket och jag jagar, huggar och biter som en liten galning.
Det är skoj!
Akta Matte, nu kommer jag och ta dig...

Av Mimmi - 2 juli 2019 21:22


Mjau, jag vet inte hur er servicepersonal gör.
Har de anpassad sin klädsel efter er?
Det är ju helt klart en bekräftelse på underkastning att bära kattifierade kläder!
Att visa för omvärlden - ja, jag är kattägd.
Det går väl sisådär för min Matte.
Hon har någon pyjamas.
Men som tur är har jag ju min tant Maja.
Och hon har sett till att Matte minsann har kläder med katt på.
Förra året fick Matte en mysig och fluffig huvtröja på.
Och sist hon var här hade hon med sig en t-shirt.
Just nu ligger Matte i soffan i sin gosiga huvtröja eftersom det blivit riktigt kylig ute.
Den har jag redan hårat ner och doftmarinerad också.
Nu väntar jag bara ivrig på att få göra samma sak med t-shirten...
Bästa sättet att visa att man äger tvåbeningen i kläderna!

Av Mimmi - 1 juli 2019 22:04


Mjau...
Och gäsp.
Vi försöker att vakna.
Matte hade en dejt med en arbetsterapeut idag.
Och när hon kom hem var hon så trött så vi gick och lade oss igen.
Vi sov i nästan fem timmar.
Det var skönt.
Speciellt eftersom det blåser lite för mycket på balkongen idag.
Igår kväll busade jag till det med min "sten".
Jag flyttade runt på den och rusade sedan in i vardagsrummet i full fart.
Matte fattade förstås ingenting men hon var glad att jag hade roligt.
När hon skulle stänga balkongdörren till slut blev hon konfunderad och undrade var min sten hade tagit vägen.
Då hade jag gömt den bakom en blomkruka...
Men hon hittade den förstås eftersom den lyser.
Få se vad jag hittar på ikväll.
Om jag nu kan hålla mig vaken.
Gäääsp...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards